خبرهای داغ:
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور خبر داد

جمع‌آوری ۱۲هزار نمونه گروه خونی برای شناسایی شهدای گمنام در کشور

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: در خصوص بیان کرد: تاکنون ۱۲هزار نمونه گروه خونی برای شناسایی شهدای گمنام در کشور جمع‌آوری‌ شده است.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۰۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر زمردیان ظهر سه‌شنبه در جلسه ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان بابیان اینکه استان همدان در هشت سال دفاع مقدس ۹۷۱ شهید گمنام تقدیم کرده است، اظهار داشت: پیکر۵۱۲ شهید در طول ۲۷ سال به استان همدان بازگشت و ۴۵۹ شهید باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۸۵ شهید مربوط به شهر همدان است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ شهید گمنام در ۴۰ نقطه استان همدان به خاک سپرده شدند که دو نفر از این شهیدان شناسایی شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور در ادامه سخنانش اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از شهدای گمنام در خارج از گلزار شهدا و ۳۰ تن در داخل گلزار شهدا در استان همدان دفن شدند.

وی در خصوص شناسایی شهدای گمنام بیان کرد: تاکنون ۱۲هزار نمونه گروه خونی در کشور جمع‌آوری‌شده تا آن‌ها را با (دی. ان. ای) شهدا تطبیق و شهدا شناسایی شوند اما فرآیند زمان‌بر و طولانی است.

زمردیان با اشاره به اینکه ۲۱۱ شهید استان همدان در مناطق عملیاتی جنوب و ۱۹۵ شهید در جبهه غرب شهید شدند، گفت: از ۴۰ نقطه‌ای که شهدای گمنام در استان دفن شدند ۱۱ نقطه ساماندهی نشده و ۹ نقطه در حال ساماندهی است.

وی با بیان اینکه کار ساخت المان بعد از شناسایی شهید کار ساده‌ای است، افزود: متأسفانه مزار سه تن از شهدا که در سه شهرستان استان شناسایی شدند هنوز ساماندهی نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات