خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه کاخ‌های آل سعود روی آب قرار دارد و برنامه جمهوری اسلامی در منطقه با هوشمندی پیش می‌رود، گفت: کسی فکر نمی کرد یمن برخیزد و اینگونه آل سعود را در خود بکشاند.
کد خبر: ۸۵۸۰۷۰۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سهراب صلاحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی اساتید بسیجی استان همدان با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ماه شور، مقاومت و شهادت استان دارالمجاهدین همدان به عطر شهادت یکی از سرداران بزرگ جبهه های مقاومت اسلامی معطر شده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند هر پروژه ای که در کشور اجرا می شود باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در پی استقرار تمدن نوین اسلامی هستیم و حرکت به این سمت یک تکلیف است، بیان کرد: مهمترین اختلاف بین تمدن ها، فرهنگ و فرهنگ بستر ساز حرکت های بعدی است و برای اینکه به تمدن بزرگ دست پیدا کنیم هر تمدنی نیازمند یک قدرت محوری است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران اسلامی را باید به یک قدرت بین المللی تبدیل کنیم، ادامه داد: زمانی ایران به یک قدرت بین المللی تبدیل می شود که دشمنان از خصومت علیه ایران مأیوس شوند.

صلاحی با بیان اینکه آموزه های دینی می گویند قدرت خود را به اندازه ای تقویت کنید که دشمن به شما بد نگاه نکند، عنوان کرد: استکبار به ایران نگاه سلطه آمیز دارد چراکه ابتدا پرتغالی ها نخستین دست اندازی به کشور را آغاز کردند سپس انگلیس و امروز نیز آمریکا قصد دست اندازی به ایران را دارد.

وی با بیان اینکه حرکتی که آمریکایی ها از ایران می خواهند، حرکت دولت مستعمره، بله قربان گو است، افزود: وقتی به موضوع اشغال عراق نگاه کنیم خواهیم دید که آمریکایی ها چگونه حرکت می کنند و چقدر نامرد هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه آمریکایی ها حزب بعث را از میان فهرست طرفداران گروه های تروریستی برداشتند تا صدام را بیشتر علیه ایران تجهیز کنند و صدام نیز هم کمک اطلاعاتی، هم کمک مالی و هم کمک تجهیزاتی داشت، افزود: در سال ۶۱ آمریکایی ها به یک مسیحی صهیونیست به نام برنارد لوئیس برای آماده کردن طرح اشغال عراق سفارش می دهند.

صلاحی ادامه داد: صدام به نیابت از آمریکایی ها با ایران می جنگید در حالی که تصور می کردند که صدام، جمهوری اسلامی را شکست خواهد داد تا بعد از پیروزی بر ایران، آمریکایی ها به اسم اینکه صدام معضل منطقه است به عراق حمله کنند، اما فرزندان ایران اجازه ندادند که اینگونه شود.

*آمریکا با تسلط به منطقه خلیج فارس رقیب‌ها را مهار می‌کند

وی عنوان کرد: وقتی ایران در برابر صدام شکست نخورد آمریکایی ها، صدام را تحریک کردند تا به کویت حمله کند و صدام نیز برای اینکه دهان مردم خود را در برابر شکست مقابل ایران ببندد به کویت حمله کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه وقتی جریان اشغال عراق را مطالعه می کنیم می بینیم هدف اصلی عراق نیست بلکه ایران است، عنوان کرد: آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوروی به دنبال این بودند که به تک ابرقدرت دنیا تبدیل شوند پس برای این کار نیاز به تسلط به استراتژیک ترین نقطه جهان یعنی خلیج فارس دارند.

صلاحی با بیان اینکه اگر آمریکایی ها به خلیج فارس مسلط شوند نخست قدرت هایی مانند چین و اروپا نمی توانند در مقابل آمریکا عرض اندام کنند و باید در یک ردیف طولی پشت سر آمریکا قرار گیرند، عنوان کرد: با تسلط به منطقه خلیج فارس آمریکا رقیب ها را مهار می کند.

وی بابیان اینکه با تسلط آمریکا به خلیج فارس، آمریکا نخستین چالش گر منطقه یعنی جمهوری اسلامی را مهار می کند چراکه اگر مهار نکند نمی تواند به خلیج فارس مسلط شود، ادامه داد: وقتی رئیس دولت هشتم به بوش رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت، که ای کاش نمی نوشت، پنج تعهد بزرگ در برابر آمریکا داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دولت هشتم در نامه به بوش تعهد کرد که خلع صلاح حزب الله، شفاف کردن فعالیت های هسته ای ایران، دست برداشتن از حمایت از گروه های فلسطینی، به رسمیت شناختن اسرائیل برخی تعهدات این نامه هستند، افزود: در این نامه دو تقاضا از جمله خارج کردن ایران از فهرست محور شرارت و مذاکره با ایران از آمریکایی ها درخواست شده بود.

صلاحی با بیان اینکه کشورهایی به دنبال این بودند که با همراهی و همکاری قدرت های بزرگ به جایی برسند اما نرسیدند که یک نمونه بارز این کشورها مصر است، ادامه داد: مصر از نظر جمعیت و سابقه تاریخی از ایران بالاتر است اما آیا امروز مصر در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه برای تبدیل شدن به قدرت بین الملل مولفه هایی زیادی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از این مولفه ها داشتن پیشینه تاریخی است، ایران قبل از اسلام نیمی از جهان را مدیریت می کرد که یکی از نشانه ها برای این حرف همین استان همدان است.

* یمن محل دفن آل سعود خواهد بود

صلاحی با بیان اینکه دومین مولفه مهم برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی مبانی نظری و اسلام نابی است که امام خمینی(ره) تفصیل کردند، عنوان کرد: یکی از حرکت های نسنجیده دشمن بعد از حمله به عراق، داعش و این دومین شکست بزرگ آمریکا بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است که ایران را به عنوان بزرگترین خظر دنیا معرفی می کنند اما امروز همه اعتراف دارند وحشتناک ترین جنایات از سوی داعش و آمریکا اتفاق می افتد، عنوان کرد: گروه های سیاسی برای موضوع برجام چنگ به صورت هم نیندازند چراکه تحولات منطقه به میزان زیادی عظیم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه کاخ های آل سعود روی آب قرار دارد و برنامه جمهوری اسلامی در منطقه با هوشمندی پیش می رود، عنوان کرد: کسی فکر نمی کرد یمن برخیزد و اینگونه آل سعود را در خود بکشاند.

صلاحی با بیان اینکه یمن محل دفن آل سعود خواهد بود، عنوان کرد: بزرگترین شکست سیاسی و نظامی آمریکا در عراق اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه وقتی کار برای خدا باشد شاخه های بسیاری پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: آمریکایی ها برای محدود کردن حزب الله در لبنان طراحی کردند اما یک حرکت از حزب الله در یمن، یک حرکت در سوریه و به امید خدا در آینده یک حرکت در عربستان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در منطقه ای که سیاست، اقتصاد و امنیت دنیا به آن وابسته است ۷۰ درصد انرژی دنیا را دارد، بیان کرد: چهارمین مولفه برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی قدرت نظامی است.

صلاحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن با هر سلاحی به ما حمله کند با همان سلاح به آنها حمله خواهیم کرد، ادامه داد: این قدرت دفاعی و بازدارندگی باعث شده که قدرت ها توان حمله به ایران را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بودجه نظامی آمریکا از بودجه نظامی ۱۵ کشور دنیا بیشتر است و ژاپن را در دست دارد، عنوان کرد: قانون اساسی ژاپن را آمریکایی ها نوشتند و ژاپن حق داشتن قدرت نظامی ندارد.

*خط ترانزیتی در ایران باید احیا شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه هیچ وقت سایه جنگ روی کشور نبوده اما همیشه تهدید بوده است، بیان کرد: مولفه پنجم برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی ماهیت مردمی این نظام است چراکه فقط فتنه ۸۸ می توانست پنج نظام را سرنگون کند.

صلاحی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قبل از انتخابات ۸۸ تصمیم داشتند که در مورد هسته‌ای با ایران صحبت کنند اما انگلیس گفت بگذارید بعد از انتخابات و کاری که کرد می توانست پنج نظام را سرنگون کند، ادامه داد: دو عامل باعث شد که کشور نجات پیدا کند که یکی مردم و دیگری مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه بعد از عدم موفقیت در فتنه ۸۸ گفتند که باید تحریم‌های فلج کننده و عملیات روانی علیه رهبری ایران داشته باشیم، ادامه داد: نقش رهبری در تمدن ها بسیار مهم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اشراف به مسائل منطقه ای، ملی و بین المللی، شجاعت، پاکدستی، دلسوزی برای بشریت و تصمیم گیری به هنگام برخی از شاخصه های رهبری خوب است، ادامه داد: آمریکایی ها تاریخ عراق را منهدم و نخستین شهر تاریخی جهان که بابل عراق است را تبدیل به پادگان نظامی کردند.

صلاحی با بیان اینکه آمریکایی ها ۷۰ درصد آثار تاریخی عراق را از بین بردند، عنوان کرد: آمریکایی ها در عراق 3 میلیون کشته، ۸۰۰ هزار زن بیوه و ۵۰۰ هزار کودک ناقص الخلقه بر جای گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اسلام به عراق آمد و بغداد پنج قرن مرکز تمدن اسلامی شد اما اکنون امریکایی ها ویرانه ای از عراق درست کرده اند، افزود: اگر رهبر نبود و پای آمریکایی ها در عراق محکم شده بود به عربستان و بعد به سوریه می رفتند و سپس به سراغ ایران می آمدند و بعد از ایران به سراغ روسیه می رفتند و روسیه را به هفت کشور، ایران را به سه کشور، عراق را به سه کشور تبدیل می کردند و جزایری در این منطقه درست می شد که یک کشور بزرگ به اسم اسرائیل دارند و این نقشه خاورمیانه بزرگ مطرح شده از سوی آمریکایی ها بود.

صلاحی آخرین مولفه برای تبدیل شدن به قدرت بین المللی را موقعیت استراتژیک ایران در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: خط ترانزیتی در ایران وجود دارد که باید احیا شود.

وی با بیان اینکه بازار های میلیونی از جمله عراق، یمن، سوریه، پاکستان و افغانستان در کنار کشور وجود دارد اما برای اینکه به این قسمت برسیم یکسری الزامات وجود دارد، ادامه داد: نخست اینکه باید قدرت اقتصادی ایران را از رتبه ۱۸ دنیا به رتبه زیر ۱۰ تبدیل کنیم.

* اجتناب از رابطه با آمریکا برای جلوگیری از نفوذ دشمن

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ۸۵۰ میلیارد دلار سرانه کشور است و ۸۰ میلیون جمعیت کشور نیاز به غذا، پوشاک و مسکن دارند، بیان کرد: ۸۰ میلیون در داخل کشور و حداقل ۱۲۰ میلیون در خارج از کشور بازار داریم چیزی که آمریکا و اروپا می خواهد و می تواند برای ایران ظرفیت عظیمی باشد.

صلاحی با بیان اینکه برای ایران زشت است که دولت آمار 3 میلیون بیکار به صورت رسمی بدهد و غیر رسمی را ۱۱ میلیون نفر اعلام کند، ادامه داد: مبارزه با فساد یکی دیگر از الزامات است چراکه فساد مانند موریانه ای است که اگر وارد درخت تنومند شود آن را از پا در می آورد و فساد همه را از بین می برد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه توجه به کانون های استراتژیک از سوی جمهوری اسلامی نیز از دیگر الزامات است، عنوان کرد: اولین کانون استراتژیک منطقه خاورمیانه و دومین کانون آمریکای لاتین است.

صلاحی با بیان اینکه الزام دیگر جلوگیری از بالا و پایین شدن سیاست کلان نظام است، ادامه داد: نباید مسائل علمی، فناوری یا رفت و آمد دولت ها دچار مشکل شود.

وی آخرین الزام را جلوگیری از نفوذ دشمن عنوان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری خودداری از رابطه با آمریکا تحت عنوان جلوگیری از نفوذ دشمن را مطرح کرده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه یک پیشینه تاریخی با آمریکا از سال ۳۲ تاکنون داشته ایم که کاملا بی ضرر نبوده است، بیان کرد: آمریکایی ها سال ۴۲ موضوع اصلاحات ارضی را در ایران آغاز و سپس شاه را به عنوان ژاندارم منطقه تعیین کردند و بعد هواپیمای مسافربری ایران را منهدم کردند و این ها قسمتی از سابقه منفی آمریکا است.

صلاحی با بیان اینکه از نظر آمریکایی بزرگترین مانع برای سلطه آمریکا به جهان جمهوری اسلامی است، بیان کرد: اگر ما طالب صلح با آمریکا باشیم آیا آمریکا طالب صلح با ما خواهد بود؟

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته رئیس جمهور ایران همیشه با ادب با آمریکا سخن گفته و حتی اوبامارا فردی نجیب عنوان کرد، ادامه داد: اما وندی شرمن در مصاحبه ای گفت که DNA ایرانی ها خراب است و به ایرانی ها توهین کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اگر در موضوع برجام اجازه تولید انبوه به ایران داده شد به این خاطر است که بارها گفته اند که تا ۱۰ سال آینده ایرانی وجود نخواهد داشت، افزود: آمریکا در هیچ کجای دنیا به دنبال صلح نیست و در ۸۶ کشور دنیا نیروی نظامی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات