برگزاری پیش کنگره شهرستانی«کنگره بین المللی امام شافعی(رض)»

نخستین پیش کنگره امام شافعی(رض) با حضور روحانیان و عالمان اهل سنت و جمعی از علمای برجسته عراق و لبنان در شهرستان دیواندره آغاز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۹۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، روز گذشته 20 مهرماه با حضور حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان ، روحانیان و عالمان اهل سنت و جمعی از علمای برجسته عراق و لبنان و مسئولین استانی و شهرستانی در تالار اجتماعات فردوسی شهر دیواندره برگزار شد.

در این کنگره ارایه سه مقاله علمی پژوهشی توسط پژوهشگران دیواندره و سخنرانی علمایی از لبنان و کردستان عراق،نماینده ولی فقیه،امام جمعه شهرستان،فرماندار و صاحب نظران داخلی از برنامه های این همایش یک روزه بود.

شیخ محمد دباح الخضر در نخستین پیش کنگره امام شافعی(رض) اظهار داشت: عده ای با انتساب خود به علوم مختلف با ترویج تفرقه در بین امت اسلامی پرداخته ودچار لغزش شده اند و مال اندوزی را جایگزین خدمت به دین و مردم اختیار کرده اند.

وی افزود: فقیه و اندیشمندکسی است که بتواند مبانی اسلامی و اعتقادی را در رفتار، اخلاق و کردارش بتواند پیاده کند و خدمت به خلق الله را همیشه مدنظر داشته باشد و در این عصر وجود چنین کسانی در کشورهای اسلامی ضروری می باشد.

امام جمعه طرابلس تصریح کرد: امروز فتنه همه جهان اسلام را در برگرفته است و یکی از مشکلات امت اسلامی تعصب مذهبی و تقلید کورکورانه از افراد ناگاه می باشد و این افراد چند دستگی و نفاق و برادرکُشی را در بین امت اسلامی ترویج می کنند و با تمام توان برای کشتار مسلمین، تعدی به نوامیس آنان و خدشه دار کردن مذهب امام شافعی(رض) و همه آموزه های اسلامی ما تلاش می نمایند.

وی گفت: اختلافات و کشمکش در کشور من(لبنان) بسیار است و ملت من همیشه به وحدت و انسجامی که در ایران است غبطه می خورند چرا که وحدتی که در صفوف جمهوری اسلامی ایران است خود نعمت بزرگی می باشد و در سایه این وحدت، خداوند متعال امنیت و ایمان را برای مردم ایران جمع کرده است و مردم مسلمان ایران به عنوان یک الگوی عینی برای امت اسلامی محسوب می شوند.

شیخ الخضر در پایان افزود: در بسیاری از کشورهای اسلامی متاسفانه مردم با الگو قرار دادن سخنان غربی ها و دشمنان اسلام ،موجبات از دست دادن اتحاد، دین، تاریخ، سنن، فرهنگ، سرزمین و دوستانشان را فراهم نموده اند و امیدواریم تمسک به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی همت گماشته شود.

کنگره بین المللی امام شافعی(رض) سال آینده به میزبانی استان کردستان و در شهر سنندج برگزار می شود و برای برگزاری این کنگره، هر ماه یک پیش کنگره و در مجموع هشت پیش کنگره در شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار