خبرهای داغ:
مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

مسئولین دانشگاه ها بذر مرض و فساد را در بین دانشجویان نکارند

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی استان خواستار برخورد انقلابی با مقصران رقص و آواز در کمپ فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر شد و گفت: از متولیان فرهنگی تقاضا دارم که اگر هیچ برنامه ای برای دانشجویان ندارند حداقل بذر مرض و فساد را نکارند.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۶۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اکبری مقدم مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در پی رقض و آواز در کمپ فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر جهاد دانشگاهی بیرجند یادداشتی به شرح زیر نوشت.

در برگزاری این برنامه چند نکته قابل تامل و مستلزم پاسخ دادن از سوی مسئولین می باشد اول اینکه این برنامه فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی بوده است؛ چرا تعدادی از آقایان که ضرورتی برای حضورشان وجود نداشته، با گروه همراه شدند و این اردو به صورت مختلط برگزار شده است؟؟؟

برگزاری اردوهای مختلط یکی از زمینه های فساد در جامعه اسلامی است که متاسفانه به آن توجهی نمی شود.

مسئولین محترم دانشجویی بسیار زود فرمایشات امام خامنه ای(حفظه الله) را که در بیستم تیر ماه سال جاری در جمع دانشجویان فرمودند را فراموش کردند یادآوری می کنم که ایشان فرمودند: "جذابیت از راه اردوی مختلط صد درصد غلط و خطاست بعضی ها این جوری جذابیت می خواهند ایجاد کنند، یک مجموعه دانشجویی حالا یا با عنوان مجموعه صنفی، علمی و تخصصی یا حتی زیر عنوان اسلامی، دختر و پسر را با هم بردارند ببرند کوه، سفر، اروپا و یا اردوهای خارج از کشور!

اینها قطعا خیانت به محیط دانشجویی و خیانت به نسل آینده کشور است بدون تردید، راه جذابیت اینها نیست؛ راه جذاب کردن مجموعه های شما این نیست که کنسرت موسیقی راه بیندازید اگر قرار است که ما جوان را به فسق و فجور، عیش و عشرت، موسیقی حرام و از این قبیل چیزها بکشانیم خب چرا اسم مان را بگذاریم اسلامی ؟!!

این که دیگر اسلامی نیست! این غیر اسلامی است این ضد اسلامی است، بنابراین جاذبه ای که بنده می گویم تشکل اسلامی باید پیدا کند، از این قبیل جاذبه ها نیست این ها ضد مصلحت امت و ضد حق است؛ اینها خیانت است به محیط دانشجویی؛ جاذبه از راههای درست."

قطعا مسئولینی که داعیه دار برنامه ریزی برای جوانان هستند، بهتر از من بر خصوصیات دوران جوانی اشراف دارند؛ دوره ای که دوران فوران احساسات و عواطف، خودنمایی و بروز جذابیت های ظاهری و.. است، آیا این اختلاط غیر از فساد اخلاقی پیامد دیگری دارد؟

در جامعه ای که ما در عرصه جنگ نرم هستیم، این برنامه ها غیر از دامن زدن و آب به آسیاب دشمن ریختن و حضور در برنامه های ضد فرهنگی اثر دیگری داشته است ؟

مگر نه اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است و دانشجویان افسران جنگ نرم و تحول آفرین؟

وقتی می خواهیم کار علمی یا فرهنگی انجام دهیم باید به جز برنامه ریزی صحیح و سنجیدن جوانب برنامه، مدیران جامعه مدنظرشان باشد که جوانان را به کدام سمت و سوی میدان نبرد هدایت می کنند و سلامت روح و روان را مورد توجه قرار دهند.

مگر نه اینکه ما می خواهیم نسل آینده را تربیت کنیم؟ مگر نه اینکه جوانان و آینده سازان و نقش آفرینان در جامعه هستند؟ مگر نه اینکه فرهنگ هوایی است که ما تنفس می کنیم؟ مگر نه اینکه برای انتقال فرهنگ انقلاب هر روز عکس شهیدی را می بینیم و جنازه شهیدی بر دستانمان می گیریم؟ مگر نه اینکه ...

آیا می شود آتش و بنزین را در کنار هم قرار دارد ولی انتظار آتش سوزی نداشت و اگر هم زمان با این آتش سوزی باد هم بیاید چه فاجعه ای رخ خواهد داد؟

غیر از اختلاط و نداشتن حد و مرز برای پوشش، چاشنی دیگر همان موسیقی های لهو بوده است که متاسفانه نظارتی بر آن نشد و خود این مساله زمینه سازی فساد را فراهم کرده است در کجای دین اسلام رقص حلال ، و برای شادی کردن افراد توصیه شده است؟

یکی از راههای نفوذ دشمن که باعث بی بند و باری جامعه می شود همین موسیقی و رقص و آواز است که به عنوان هنر معرفی می شود. جای بسی تاسف است که از اموال بیت المال که در جهت حفظ امنیت و رفاه باید استفاده شود برای پخش موسیقی و گناه و.. استفاده شده است.

متاسفانه شاهد نفوذ دشمن از راه کم رنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی جوانان، منحرف کردن افکار، تبدیل ناهنجارها به هنجار در جامعه هستیم.

در این بین نهادهای دولتی و مسئول نیز به این ضعف اعتقادی دامن زده اند و برنامه ای را که می توانستند به بهترین شکل و پر جاذبه ترین برنامه برای دختران جوان دانشجو باشد به شکل بی هدف برگزار کردند.

متاسفانه مسئولینی که حضور داشتند و مامور کنترل برنامه از جنبه های فوق بودند هیچ عکس العملی نشان نداده و با سکوت، حمایت خود را برای اجرای برنامه اعلام داشتند.

ولی من به عنوان کسی که در فضای دانشگاه فعالیت فرهنگی انجام می دهم از برخی متولیان فرهنگی تقاضا دارم که اگر هیچ برنامه ای برای دانشجویان ندارند حداقل کاری که می توانند انجام دهند این است که بذر مرض و فساد را نکارند و این قدر خیانت در حق جوانان نکنند و خواستار برخورد انقلابی با این مساله می باشم.

از مسئولین خواستار پاسخگویی صریح نسبت به برگزاری چنین برنامه هایی می باشم اگر از برگزاری چنین برنامه هایی جلوگیری نشود مانند بسیاری از موارد که جزء اسلامی ما نبوده و الان جز لاینفک فرهنگ برای برخی افراد شده است، به یک جزء عرفی و فرهنگی تبدیل خواهد شد که هزینه جبران آن سنگین خواهد بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها