گفتمان و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه در اولویت برنامه ها قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیت های پدافند غیرعامل در سطح جامعه را از مهمترین اهداف پیش بینی شده برای برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ذکر کرد.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۴۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه شورا و ستاد گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل استان در محل سالن دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل همزمان با سراسر کشور از روز دوشنبه چهارم آبانماه آغاز و تا روز یکشنبه دهم آبانماه سالجاری و برطبق برنامه ابلاغی از سوی ستاد پدافند غیر عامل کشور در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه های با شعار " پدافند غیر عامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت " و با همکاری دستگاه های اجرایی عضو کارگروه های 11 گانه تخصصی این ستاد استان به انجام می رسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص پدافند غیر عامل، معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیت های پدافند غیرعامل در سطح جامعه و گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در سطح جامعه را از مهمترین اهداف پیش بینی شده برای برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ذکر کرد.

وی اذعان داشت: ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان های اجرایی و تکریم از عملکرد آنها در مورد پدافند غیر عامل، آگاه سازی و فراهم کردن زمینه همکاری و مشارکت مردم و مسئولین و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه های نوین فرهنگی و هنری و نیز مشارکت نخبگان و صاحب نظران در پاسخ گویی به نیازهای تخصصی پدافند غیر عامل از دیگراهداف مورد نظر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: در این راستا و بر طبق اهداف و سیاستگذاری سازمان پدافند غیر عامل کشور در سطح کارخانجات و مدارس نیز برنامه هایی با محوریت بسیج کارگری و بسیج دانش آموزی تدوین و اجرایی شده است.

تشریح عناوین ایام گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل بر طبق برنامه زمان بندی

آشناگر در ادامه به تشریح عناوین ایام گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل بر طبق برنامه زمان بندی آن پرداخت و در ادامه گفت: بر اساس برنامه ایام این هفته بدین شرح تعیین شده است:

وی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه چهارم آبانماه و روزنخست که با عنوان اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیر عامل نامگذاری شده کارگروه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و با محوریت آموزش و پرورش متولی این برنامه ها هستند و در این راستا با همکاری دیگر اعضای کارگروه برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی و مانور در سطح مدارس با محوریت ایجاد آمادگی دفاعی، ارتقا سطح توانمندی و فرهنگ عمومی نسبت به پدافند غیر عامل و برنامه های رسانه ای در سطح شهرستان های تابعه استان به انجام می رسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: در روز سه شنبه مصادف با پنجم آبانماه که با عنوان جامعه سالم و محور پایداری ملی نامگذاری شده است نیز بر طبق برنامه های پیش بینی شده کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان متولی آن خواهند بود و در این زمینه با همکاری سایر دانشگاه ها، اعضای کارگروه و قرارگاه زیستی همایش مشترک، مانور، اقدامات تبلیغاتی با محوریت سلامت، تولید علم و پژوهش و حفاظت از محیط زیست و اقدامات رسانه ای پیش بینی شده است.

آشناگر تاکید کرد: چهارشنبه ششم آبانماه نیز با عنوان ارتقاء آمادگی، اقتدار درون زا، امنیت پایدار معرفی شده که در این برنامه کارگروه های سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی متولی خواهند بود و با همکاری اعضای کارگروه مربوطه اقدامات رسانه ای، انجام برنامه های پژوهش با محوریت بخش خصوصی، استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ذخیره سازی و مقاوم سازی استحکامات اجرا می شود.

وی روز پنج شنبه هفتم آبان را روز اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت برشمرد و در ادامه اذعان داشت: در این روز محوریت با اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، اعضاء شورا و کارگروه های تخصصی 11 گانه ستاد استان خواهد بود و بر این اساس مصاحبه های رسانه ای مسئولین، توزیع پوستر و بروشورهای تبلیغاتی و دیدار با مسئولین ارشد استان پیش بینی شده است.

آشناگر اظهار داشت: در ادامه این برنامه نیز روز جمعه هشتم آنماه با عنوان مدیریت جهادی، بسیج و مصون سازی جامعه تعیین شده و کارگروه ساماندهی مشارکت های مردمی و امداد و نجات صورت متولی خواهد بود که طی آن با همکاری سایر اعضا علاوه بر برنامه های تبلیغی و فرهنگ سازی نسبت به برگزاری مانورهای آمادگی دفاعی و سازماندهی نیروها اقدام خواهد شد.

ی استاندارد سازی و مقاوم سازی را عنوان روز شنبه نهم هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در استان کردستان برشمرد و گفت: کارگروه های شهرسازی و انرژی و آب در این روز متولی برنامه ها هستند و تلاش خواهد شد تا با همکاری دیگراعضا و با محوریت استانداردها، نظامات فنی و آیین نامه ها، مانورهای قطع خدمات در طول هفته، اهداف و الگوهای طرح و منابع انسانی و سایر اقدامات رسانه ای مورد نظر تحقق یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان به تشریح برنامه ها در روز یکشنبه دهم آبانماه یا روز پایانی این هفته که با عنوان مصون سازی سرمایه های ملی در فضای سایبری نامگذاری شده پرداخت و گفت: کارگروه فناوری اطلاعات محوریت این برنامه ها بر عهده دارد که بر این اساس با همکاری اعضای کارگروه و قرارگاه سایبری، مخابرات، زیرساخت، بانک های استان ضمن برگزاری مانور در بانک ها، امنیت شبکه،دفاع سایبری و بازدارندگی در کنار اقدامات تبلیغی و رسانه ای مدنظر خواهد بود.

باید برای شبکه های اجتماعی برنامه خاص داشته باشیم

وی در ادامه سخنان خود به تاثیر فضای سایبری و شبکه های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه واقعیت دارد اینست که شبکه های اجتماعی پدیده جدیدی است که در چند سال اخیر ظهور پیدا کرده و بسیاری از افراد در این شبکه های فعال هستند و در حال حاضر با وجود خطوط پرسرعت و ضریب نفوذ اینترنت و همچنین موبایل های هوشمند امکان دسترسی به شبکه های سایبری، اجتماعی و وب محور بسیار تسهیل شده است.

آشناگر در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: باید وجود این شبکه ها را بذیرفته و برای آن برنامه خاصی داشته باشیم و از طریق مختلف نسبت به آسیب شناسی آن اقدام کنیم.

وی متذکر شد که مدیران در محیط کار خود و در ساعت کار اداری نباید در این شبکه ها باشند و باید بر اساس وظیفه خود به کارهای ارباب رجوع و وظایف خود بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ابراز داشت: مدیران و کارمندان ادارات و دستگاه های اجرایی باید به این تفکر برسند که وقت مربوط به خودش نیست و متعلق به مردم است و دراین راستا در ساعت اداری باید با تمام توان به مردم خدمت کنند و فعالیت مفید و موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این زمینه یکی از بهترین راههای آسیب شناسی و کاهش مشکلات در این بخش فرهنگ سازی و آگاه سازی در سطح ادارات و دستگاههای اجرایی و مراکز دانشگاهی و مدارس استان است.

آشناگر افزود: متاسفانه حتی در جمع خانوادگی هم شاهد استفاده غیر اصولی از شبکه های اجتماعی هستیم که کانون خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد که باید در این خصوص برنامه ریزی های مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی در کانون خانواده ها صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی، خطاب به مدیران اجرایی استان گفت: این شهیدان با ایثارگری خود در راه پاسداری از ارزش های اسلامی و حفظ تمامیت کشور از جان خود گذشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان خواستار حضور پررنگ رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی برای انعکاس برنامه های و فعالیت هفته پدافند غیر عامل در کردستان شد.

ارسال نظرات