فرماندار بهاباد:

ایام محرم زمان مناسبی برای تبیین جایگاه فریضتین است

در آستانه فرارسیدن ماه محرم، گردهمائی روحانیون شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از روحا نیون شهرستان بهاباد بعد از ظهر دیروز در اردوگاه شهدای دانش آموز در روستای صادق آباد بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۹۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: در این مراسم عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم ماه عزای حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام  با توصیه بر استفاده صحیح از فرصت پیش رو و ایام سوگواری سالار شهیدان بر ایجاد وحدت در میان مسلمانان جامعه  تاکید کرد.

فرماندار شهرستان بهاباد با اشاره به نقش روحانیون در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه مشورت با آنان را در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی شهرستان ضروری دانست و بر لزوم صیانت از جایگاه والای روحانیت تاکید کرد.

عباس اقبال  با بیان اینکه مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی، اجتماعی شهرستان ضرورتی انکار ناپذیر است افزود: روحانیون زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در برنامه های فرهنگی و دینی فراهم سازند.

وی همچنین ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را زمان مناسبی برای تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه دانست و خواستار فعالیت منسجم روحانیون،هیات مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد در این زمینه شد.

وی گفت: جایگاه خدمتگذاری برای امام حسین (ع) بسیار با ارزش است لذا باید خداوند را به واسطه نوکری امام حسین (ع) شاکر باشیم.

وی افزود: در عزاداری ها باید جایگاه ولایت فقیه و اهمیت نظام اسلامی برای مردم تبیین و بیان شود و همچنین به فریضه واجب نمازهای جمعه و جماعت در این آیینها توجه جدی شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام  گفت : در این ماه عزا باید حرمت شئونات ماه محرم و حرمت عزاداری ها و سوگواری های ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) رعایت شود.

وی گفت: در آیین عزاداری، فلسفه وجودی قیام عاشورا باید بدرستی برای مردم تبیین و بازگو شود و در واقع عزاداری ها باید انعکاس فلسفه قیام عاشورا باشد و این ایام بزرگترین ظرفیت فرهنگی برای انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: ما هرچه داریم از محرم و قیام امام حسین (ع) است و امیدواریم با رعایت اخلاق سربازان خوبی برای انقلاب و اسلام باشیم.

دهقانی به خطر انحراف در آئین های عزاداری حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود : خطر انحراف در آیین‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) وجود دارد که عرفان‌های نوظهور در این محافل در صدد شبهه افکنی بین مردم و به خصوص نسل جوان هستند.

وی با بیان اینکه خطر انحراف در آیین‌های سوگواری محرم زیاد است، افزود: باید با تبلیغات موثر با ناهنجاری‌ها و انحرافات برخورد جدی کنیم تا افرادی که از فرصت ماه محرم برای اجرای هیجانات ضدارزشی استفاده می‌کنند جلویشان گرفته شود.

امام جمعه بهاباد  با بیان اینکه دشمن کل سال و به خصوص ماه محرم موضعات تکفیری، سلفی و شبهاتی از این دست را وارد جامعه می‌کند، گفت: در شهرستان باید افراد متخصص جمع شوند و در راستای رفع شبهات تلاش خود را انجام دهند .

 در ادامه حجت‌الاسلام مجید نیکخو  رئیس اداره  تبلیغات اسلامی بهاباد با تسلیت پیشا پیش ایام سوگورای اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) گفت: ماه محرم دارای اثرات مثبتی است که ما هر چه داریم از این ماه می‌باشد.

وی با بیان اینکه همه فضائل دینی در ماه محرم احیا می‌شود، تصریح کرد: تجمع مردم در ایام محرم و به خصوص در روز عاشورا بهترین جنگ نرم ما در برابر تهاجمات دشمنان است.

رئیس تبیلغات اسلامی بهاباد  با بیان اینکه جلسات متعددی با روحانیون و مداحان شهرستان بهاباد برگزار شده است، اظهار کرد: در ماه محرم نوک پیکان به سوی روحانیون و مداحان است که باید به نحو احسن مراسم این ایام را برگزار کنند

وی با بیان اینکه برای زیباتر کردن این حرکت روحانیون و مداحان می‌توانند تاثیرات مثبت داشته باشند، گفت: باید شور حسینی همراه با شعور انقلابی حسینی همراه باشد تا زمینه گسترش درس‌های عاشورا را در جامعه فراهم کند و باعث عبرت آموزی بیشتر جامعه اسلامی از آن قیام باشکوه شود.

نیکخو  تصریح کرد: در مراسمات سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه‌السلام) علاوه بر اینکه از مصیبت‌ها و مظلومیت‌های امام حسین(علیه‌السلام) گفته می‌شود باید هدف از قیام عاشورا نیز برجسته و تبیین شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار