جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش‌‌آموزان مدارس شهرستان بهاباد به مناسبت هفته ملی کودک و با اجرا و معرفی بازی‌های بومی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۹۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: به مناسبت روز جهانی کودک و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزان مدارس شهرستان بهاباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی عصر امروز در سالن ورزشی امام علی(ع) بهاباد برگزار شد.

حسن عبداللهیان رئیس آموزش و پرورش بهاباد در این مراسم با تبریک هفته ملی کودک به کودکان، خواستار توسعه بازی‌های بومی محلی در شهرستان شد و اظهار داشت: این‌گونه بازی‌ها ما را به یاد دوران گذشته می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های بومی و محلی یکی از مهمترین عرصه‌های بروز شادی و ایجاد شعف و نشاط در افراد جامعه است که متأسفانه این روزها تحت فشار ابزارهای الکترونیکی به حاشیه رانده و یا فراموش شده‌ است.

رئیس آموزش و پرورش بهاباد ادامه داد: ترغیب جوانان به روی آوردن به ورزش‌های بومی نه‌تنها سبب فراموش نشدن بازی‌های سنتی در نسل‌های آینده می‌شود، بلکه با این روش ریشه و اصل بازی‌های بومی و محلی به دیگر نسل‌ها و فرهنگ‌ها جامعه نیز شناسانده می‌شود.

عبداللهیان مهمترین ویژگی بازی‌های بومی را تقویت کار گروهی، ایجاد فضای شاداب و پر نشاط، رفع مشکلات جسمی ناشی از فقر حرکتی و تخلیه روانی فرد دانست و تصریح کرد: تلاش ما این است امروزه در فضای فرهنگی و آموزشی مدرسه، این مفاهیم و معرفی فرهنگ و آیین‌هایی که دارای غنای با ارزشی است، به خوبی به دانش‌آموزان که آینده‌سازان این جامعه هستند، انتقال داده شود.

زهرا حدادزاده مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئول برگزاری این جشنواره هم در این مراسم هدف از برگزاری این بازی‌ها را ایجاد نشاط و امید در دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در این روزها فرهنگ غربی در بین جوانان ما رواج پیداکرده، ما می‌توانیم با ترویج بازی‌های بومی و محلی و آشنایی با بازی‌های سنتی که در جامعه ما رو به فراموشی است برای جوانان ایجاد سرگرمی و نشاط کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات بومی و محلی شهرستان بهاباد با بیان اینکه در شهرستان بسیاری از بازی‌های بومی و محلی به فراموشی سپرده شده، اظهار داشت: این جشنواره با هدف آشنایی مردم با آداب و رسوم و فرهنگ بومی و محلی شهرستان برگزار شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

حدادزاده گفت: در این جشنواره تعداد 50 دانش‌آموز دختر در بازی‌هایی چون "لی‌لی"، "یک قل و دوقل "، "عمو زنجیرباف" و "دستمال بازی" و دیگر بازی‌ها شرکت کردند.

 

ارسال نظرات