مدیر کمیته امداد امام خمینی باشت گفت: به همت مردم و خیرین نیکوکار، شهرستان باشت برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست جمع‌آوری زکات در استان شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۸۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج حبیب‌الله باقرپور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نوع نگاه به زکات یک نگاه قرآنی و تکلیفی است و فقرا و نیازمندان در اولویت اول مصرف زکات قرار دارند.

باقرپور افزود: فرهنگ زکات یک فرهنگ همگانی جهت کاهش فقر در جامعه اسلامی است که زمینه‌ساز تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی شهرستان باشت با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام گفت: زکات واجب فراموش شده‌ای بود که با ابلاغ مقام معظم رهبری به کمیته امداد این فریضه الهی احیاء شده است.

باقرپور ضمن اشاره به برگزاری همایش زکات در باشت افزود: در 24 اردیبهشت امسال همایش بزرگ استانی زکات به میزبانی شهرستان باشت با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی و ائمه جمعه سراسر استان و نیز عاملین زکات با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار شد که در نتیجه آن عملکرد رو به رشد زکات را داشته‌ایم.

وی افزود: در نتیجه این عملکرد در 6 ماه نخست امسال، مبلغ 5 میلیارد ریال زکات از عاملین شهرستان باشت جمع‌آوری شد که این عملکرد باعث شده باشت رتبه اول استانی را در جمع‌آوری زکات کسب کند.

ارسال نظرات