خبرگزاری بسیج: مسائل ایمنی و امنیتی به عنوان مهمترین موضوع در بحث کاروان های راهیان نور دانش آموزی مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گرفته و تمام مقررات سختگیرانه بدون هیچ اغماضی اعمال می شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۹۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ محسن زرگر مسئول بسیج دانش آموزی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، با اعلام این خبر گفت: سپاه سیدالشهدا(ع)و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران جزو بی حادثه ترین استان ها در بحث اعزام کاروان های راهیان نور است و تاکنون هیچ حادثه تلخی در ارتباط با اعزام های راهیان نور شاهد نبوده ایم.

وی افزود: تنها موضوعی که هیچ انعطافی را در مورد آن نمی پذیریم، بحث مسائل ایمنی است و مسائل ایمنی و امنیتی هم در اتوبوس ها، هم در اردوگاه ها و هم در طول مسیر  به طور جدی رعایت می شود.

زرگر، گفت: هفت استان درگیر جنگ از جمله خوزستان، ایلام، کرمانشاه، هرمزگان، کردستان و آذربایجان غربی از استان های هدف در بحث اعزام کاروان های راهیان نور هستند؛ البته مناطق دیگری که بکر و دست نخورده است از جمله پاوه، جوانرود، شرهانی و ... هم جزو مناطق عملیاتی یادمان های دفاع مقدس وجود دارد که به دلیل شرایط جاده ای، دسترسی، ایمنی و امنیت، کاروان به این مناطق اعزام نمی کنیم و دانش آموزان را به مناطقی که امکانات بهتری دارند می بریم.

در استان های جنوبی به دلیل داشتن شرایط ریلی با قطار اعزام می کنیم که دانش آموزان رفاه و آسایش بیشتری داشته باشند اما در غرب چون امکان ریلی وجود ندارد به ناچار از اتوبوس اما با استانداردهای بالا استفاده می کنیم و از ناوگان هایی که بیشتر از 5 سال کار کرده باشد استفاده نمی کنیم. سعی کرده ایم از اتوبوس هایی با سطح ایمنی بالا استفاده کنیم.

 

 

ارسال نظرات