معاون وزیر نفت با اشاره به این که افزایش صادرات نفت منوط به لغو تحریم هاست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۳۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، رکن الدین جوادی در حاشیه دومین همایش ملی حقوق انرژی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت نفت ایران در حوزه ساخت داخل، توسعه و نظام پیمانکاری رشد داشته است اما این رشد متوازن نبوده به طوری که در بخشهایی مانند بخش حقوقی دچار ضعف هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت رشد متوازن بخشهای مختلف صنعت نفت گفت: امیدواریم این همایش بتواند در بهبود فرآیندهای حقوقی این صنعت تأثیرگذار باشد.

جوادی با اشاره به این که افزایش صادرات نفت منوط به لغو تحریم هاست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.

وی با اشاره به قیمت کمتر از ٥٠ دلاری نفت عنوان کرد: همانطور که قبلا گفته شده درصدد هستیم ظرفیت تولید نفت کشور را بلافاصله بعد از لغو تحریمها حداقل ٥٠٠ هزار بشکه افزایش دهیم و در کمتر از ٦ ماه نیز به ظرفیت تولید قبل از تحریم برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره قراردادهای IPC افزود: هنوز ابلاغیه هیئت دولت درخصوص این قراردادها به دست ما نرسیده است.

جوادی درباره پیشنهاد روسیه برای مذاکره با اوپک گفت: اوپک تنها یک سوم نفت مصرفی جهان را تأمین می کند و از این رو هماهنگی بین اوپک با دیگر تأمین کنندگان بازار نفت جهان می تواند تأثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

 وی یادآور شد: اگر این مذاکرات به حاکم شدن روندی منطقی بر میزان عرضه نفت منجر شود می تواند راهگشا باشد.
ارسال نظرات