کاهش ارزش دلار و احتمال اینکه فدرال رزرو امسال نرخ بهره را افزایش ندهد موجب شد تا قیمت طلا امروز به بالاترین رقم 7 هفته اخیر برسد.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۰۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و احتمال اینکه فدرال رزرو امسال نرخ بهره را افزایش ندهد موجب شد تا قیمت طلا امروز به بالاترین رقم 7 هفته اخیر برسد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1166 دلار و 60 سنت در معاملات اولیه امروز که بالاترین رقم از 24 اوت تاکنون بود، با 0.8 درصد افزایش نسبت به جلسه پیش به 1166 دلار و 26 سنت رسید. ارزش دلار آمریکا در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر قرار داشت.
پس از آنکه صورت مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی آمریکا در مورد انقباضی کردن سیاست پولی خود بسیار محتاط است، قیمت فلز زرد در جلسه گذشته 1.6 درصد افزایش یافت.
فعالیت تجاری در آسیا به دلیل تعطیلی بازارهای ژاپن کم حجم تر از حد معمول بود. بازارهای آمریکا نیز روز دوشنبه به دلیل تعطیلات بسته خواهد بود.
اما سرمایه گذاران مشتاق شنیدن آمارها در مورد نرخ تورم، خرده فروشی و تولیدات صنعتی امریکا هستند که قرار است اواخر این هفته منتشر شود.
هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «ما انتظار نداریم آمارهای اقتصادی آمریکا خیلی خوش بینانه باشد.» وی افزود «بنابراین ممکن است ارزش دلار این هفته پایین تر هم بیاید. این می تواند موجب افزایش قیمت طلا و رسیدن آن به رقم 1180 دلار شود.»
آمارهای نه چندان مثبت از اقتصاد آمریکا می تواند فشار بر فدرال رزرو را افزایش دهد تا افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد.
بازارها اکنون انتظار دارند که اولین افزایش نرخ بهره در آمریکا در طی یک دهه گذشته در اوایل سال 2016 اتفاق بیافتد.
به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود، هرچند ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره می تواند در کوتاه مدت بر قیمت ها تاثیر بگذارد.
ارسال نظرات