عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه معضل مواد مخدر از ساليان متمادي وجود دارد، گفت: در امر اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بايد اقدامات فرهنگي و اجتماعي جدي تر انجام شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۱۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، علي اكبر ناصري   افزود: كشورمان به سبب مجاورت با يكي از بزرگ ترين كانون هاي توليد و قاچاق موادمخدر، به مثابه پلي براي ترانزيت موادمخدر به كشورهاي اروپايي واقع شده و به همين دليل جامعه با پديده شوم اعتياد درگير شده است .
وي با بيان اينكه ايران براي ترانزيت موادمخدر به اروپا نسبت به ساير مسيرها، كوتاه ترين و سهل الوصول ترين مسير بوده است، اظهار داشت : از سالهاي دور ، ايران در در مسیر ترانزیت بین المللی از کشورهای آسیای شرقی به اروپا ، قرار گرفته است و با توجه به اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مبارزه با مواد مخدر بطور جدی مطرح شد، اما بعد از 37 سال و با وجود حدود چهار هزار شهید در این مسير و تعدادی زیادی جانباز ، متاسفانه آمار ابتلا به اعتیاد رو به افزايش است.

نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:با توجه به اينكه كشورمان همچنان در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار دارد، دست اندركاران و متوليان امور فرهنگي و اجتماعي، بايد با برنامه ريزي هاي دقيق و اساسي، اقدام به اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي قشرهاي مختلف مردم در كشور كنند.

ناصري با اشاره به اينكه ، آموزش بايد حتي از مهدکودکها نيز آغاز شود، اضافه كرد: در بخش اقدامات اجتماعي، سيگار و تنباكو نيز جزو مواد اعتيادآور محسوب مي‌شوند در حاليكه در بسياري از اماكن و تفرجگاهها مشاهده مي‌كنيم، خانواده‌ها همراه با فرزندان خود اقدام به كشيدن قليان و يا سيگار مي‌كنند.

وي تصريح كرد: بايد آنان آگاه شوند كه مصرف اين مواد سرآغاز اعتياد به مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي است و آسيب هاي جسمي و رواني را بوجود مي آورد.

نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد:همچنين در جامعه امروزي، بحرانهاي موجود در كانون خانواده هاي ناهنجار، از عوامل عمده انحراف فرزندان به سوي تبهكاري به ويژه قاچاق موادمخدر است.

ناصري، حوادث و رويدادهايي مانند طلاق، ابتلاي والدين به اعتياد را ازبسترهاي موثر در گرايش اعضاي خانواده به قاچاق موادمخدر دانست.

وي با بيان اينكه اعتياد، گرچه از معتاد يك قاچاقچي حرفه اي نمي‌سازد، اما معتادان لااقل براي تامين هزينه هاي اعتياد و زندگي خود وارد شبكه‌هاي خرده پاي موادمخدر مي‌شوند و بازار آن را فعال نگاه مي دارند، گفت: چرخه قاچاق موادمخدر هم به اميد همين توزيع كنندگان خرد و مصرف كنندگان پابرجاست، آموزش در بخش فرهنگي و اجتماعي مي تواند خانواده ها را از وجود چنين بحراني آگاه كند.

ناصري ، به بحث بيكاري نيز اشاره كرد و افزود: بيكاري و نبود فرصت‌هاي شغلي نيز از جمله دلايل روي آوردن جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتي و روانگردان‌ها است، براي تحقق اجتماعي شدن مبارزه با اعتياد بايد مشكلات موجود در جامعه را حل كرد و تا وقتي كه در حد شعار و وعده بسنده شود، اين معضل نيز وجود خواهد داشت .
ارسال نظرات