خبرهای داغ:
همایش مهر ولایت به مناسبت سالروز ورود رهبری به خراسان شمالی برگزار شد و در آن بر نقش و فعالیت فعالان مساجد در ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۸۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی شامگاه (18 مهر) در همایش مهر ولایت، یکی از معضلات مباحث فرهنگی را عدم وجود هم افزایی ذکر کرد و گفت: این معضل سبب می شود خیلی از مجموعه ها که توان انجام کار فرهنگی را دارند نتواند به صورت هماهنگ فعالیت کنند و دچار ناهماهنگی می شوند.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان در خصوص پیوند ائمه جماعت، کانون مساجد و پایگاه بسیج، متولیان فرهنگی را نسبت به این مسائل هوشیار کرد و امید داریم با همت خود این معضل حل شود.

سردار مرتضوی با بیان اینکه تلاش ما تشکیل جامعه اسلامی و الگوی کامل شدن برای دیگر جوامع بشری است، پیش نیاز این هدف مهم را تربیت جامعه ای دیندار و متعهد بیان کرد و افزود: در صورت داشتن جامعه ای بری از گناه و آلودگی می توان هرچه زودتر به این اهداف عالیه رسید. 

فرمانده سپاه خراسان شمالی اظهارداشت: همه مجموعه هایی که توان و امکانات دارند باید بسیج شوند و در راستای تحقق فرمایش های مقام معظم رهبری پیشگام شوند و در جهت تشکیل حکومت جهانی اسلام و تمدن اسلامی تلاش کنند.

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این همایش با گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان، اظهارداشت: معظم له در این سفر از سبک زندگی اسلامی به عنوان یک پروژه فرهنگی رونمایی و در آن هدف غایی و نهایی نظام اسلامی را ترسیم کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در تعریف شاخص های مهم سبک زندگی اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی به حوزه نرم افزاری توجه و تأکید ویژه داشتند، بیان کرد: اگرچه در برخی کشورهای توسعه یافته آیتم های پیشرفت بیشتر در حوزه مادی و سخت افزاری است، اما تأکید رهبری در حوزه نرم افزاری بیانگر ضرورت هدایت تلاش ها به این حوزه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی 20 مسئله اساسی را مورد توجه قرار دادند، افزود: از آن تاریخ به بعد رویکرد فرهنگی استان نیز تغییر کرد و این مسائل مهم در جلسه های شورای فرهنگ عمومی مطرح و برای آن برنامه ریزی شد.

وی یکی از مهم ترین برنامه ها در این حوزه را تصویب برگزاری جشنواره سبک زندگی اسلامی برشمرد و اظهارداشت: این جشنواره با مدیریت خراسان شمالی و برای 31 استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اشاره مقام معظم رهبری به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به عنوان نقطه عطف دیگری ذکر کرد و گفت: این توجه پس از 20 سال از آغاز فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تأکید بر پیوند بسیج، ائمه جماعت و کانون مسجد، رسالت ما را در انجام فعالیت های مسجدی سنگین تر می کند. 

همایش «مهر ولایت» به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و با حضور فعالان مساجد در حسینیه شهدا بجنورد برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها