خبرهای داغ:
امام جمعه تاکستان با توجه به بیانات معظم له در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه تصریح کرد:دیدبان انقلاب، از قلعه بصیرت، متوجه مشکل جامعه و جهانخواران هستند، گفت: باید نگاه همه دولتمردان و تیم هستهای و آحاد مردم به افاضات و بیانات معظمله باشد
کد خبر: ۸۵۸۰۰۴۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

 به گزارش خبرنگار بسیج از تاکستان، آیت الله اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان عنوان کرد: مذاکره با آمریکا از باب نفوذ و کندن ریشه انقلاب است نه از باب دلسوزی آمریکا که بخواهد به ما کمک کند و در همین مذاکرات هستهای با همه مراقبتهای تیم هستهای اما در جاهایی نفوذ کرده و تلاش کمیسیون بررسی برجام و قضاوت منطقی و شجاعانه به دور از حساسیتهای جناحی در ارائه گزارش 20 صفحهای و پیشنهاداتی که دادند قابل تقدیر بود.

اسلامی اظهار کرد: تلاش کمیسیون برجام بدون حاشیه قابل تقدیر است و باید با دقت تمام روزنهها را ببندند و مواد ضعف برجام را کاملا در کنترل خود داشته باشند.

وی گفت: مذاکره با استکبار و شیطان بزرگ، بده و بستان شده و قابل قیاس با مذاکرات امام علی(ع) با زبیر و یا امام حسین(ع) با ابنسعد که جنبه ارشادی و نصیحت داشت، نیست و بدانید آمریکای دیروز، امروز و فردا با همین روش، همان شیطان بزرگ است.

اسلامی متذکر شد: کمیسیون بررسی برجام باید تمام روزنههای نفوذ دشمن را ببندند چون آمریکا قابل اعتماد نیست و علت مذاکره ایران با آمریکا از یک طرف به خاطر سبک شدن بار معیشتی بود که بر روی دوش مردم قرار داشت و برای کمک به دولتی که بخش عمدهای از موقعیتهای اقتصادی و سیاسی خودش را در گرو مذاکرات میداند، چنین توافقی امضا شد که طی مراحل نظارتی اجرا شود

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل با مجاهدت و تلاش مخلصانه خودش توانست حکومت اسلامی را که آرزوی همه انبیاء بود در کشور ما برپا بکند و امید را به کشورهای اسلامی برگرداند همان امامی که با کمک گرفتن از سیره عملی و قولی ائمه و قرآن مجید پایههای این حکومت را بنا نهاد و حکومتی بدون وابستگی به شرق و غرب و حکومتی الهی و اسلامی بنا نهاد حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نظام اسلامی را حفظ کنیم و حیات بابرکت این نظام را ادامه دهیم و هیچ وقت این دستاوردهای امام راحل را فراموش نکنی، چون یکی از شاخصهای ولایتمداری و اینکه ثابت کنیم ادعای پیروی از خط امام صادقیم ایستادن در مقابل دشمن و کوتاه نیامدن و خسته نشدن است.

وی گفت: امام خمینی در خصوص دشمنیهای دشمنان اسلام و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا فرمودند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید شما را نابود خواهد کرد و امروز گرچه به دستور قرآن وظیفه ما مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است اما یکی از مشکلات کنونی کشور ما وجود برخی افراد سادهاندیش هستند که وقایع را عمیقاً نمیفهمند و به خاطر تحلیل ضعیفشان جور دیگری مسائل را دنبال میکنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دو روز قبل در فرمایشات خود به این مطلب اشاره کردند که یک عدهای نسبت به مسائل کشور بیخیال هستند و یک عدهای دیگر واقعیات را آن طوری که باید و شاید تشخیص دهند نمیتوانند تشخیص دهند و این خطری است برای نظام و امانتی که امام به دست ما داده است.

اسلامی گفت: طبق فرمایشات رهبر سیاست نظام ما بر این است که برای پیشبرد اهداف و امورات جامعه با همه کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و مذاکره کنیم اما این وسط یک استثنا وجود دارد که آن هم مذاکره با آمریکا باید با احتیاط کامل صورت بپذیرد چون مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای کاری که دارد و اصلاً منفعت ندارد

اسلامی با اشاره به آرزوهای طولانی از رذیلتهای اخلاقی، اظهار کرد: به فرموده پیامبر اکرم اگر امید و آرزو نبود، هیچ مادری به فرزند خود شیر نمیداد.

امام جمعه تاکستان با بیان اینکه خداوند خشکی چشم، قساوت قلب، طولانی شدن آرزوها و حرص بر دنیا را عامل بدبختی انسان میداند عنوان داشت: ماه محرم "ماه حزن” فرصتی است که با اخلاص و با تمام قلب و روح و نه برای گذران وقت، به امید آنکه معرفت همه جوانان به اصل حادثه عاشورا بیشتر شود، بر کشتی نجات سیدالشهدا سوار شویم.

اسلامی  در ادامه با اشاره به سالروز نزول سوره مبارکه دهر یا انسان، بیان کرد: این سوره در مورد ادای نذر خانواده امیرالمومنین(ع) نازل شد، خانواده‌‌ای که به خاطر اخلاصی که در عمل خود انجام دادند شایسته تکریم از سوی خداوند قرار گرفتند.

خطیب نماز جمعه تاکستان گفت: امروز همه ایمان در مقابل همه کفر قرار گرفته و همانطوری که در آن زمان صفای معنوی پیامبر و ائمه باعث شد که دشمن از میدان خارج شود و ملت بزرگ ایران هم باید امروز با اقتدار معنوی خودشان دشمن را از میدان بیرون کنند و اجازه توطئهگری و ایجاد مزاحمت به این ملت را ندهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم برگزاری مجالس باشکوه و در شان اهل بیت را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: باید سعی شود در مجالس عزاداری سید الشهدا سبک مداحی متین و وزین باشد و از شیوههای غلوآمیز در مدیحهسرایی پرهیز شود.

امام جمعه تاکستان قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی در مراسم سوگواری را لازم دانست و با بیان اینکه حذف سخنرانی از مجالس ترحیم جنایت به فرهنگ و مردم است تصریح کرد: سخنرانی در این چنین مراسمات شکوه و عظمت خاصی دارد.

اسلامی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضرورت جامعه دانست و با اشاره به روایات و احادیث پیرامون این مهم تصریح کرد: همان طور که نماز، روزه، زکات، خمس و حج واجب دینی است و به وسیله اینها انسان به ذات ربوبی حق نزدیک میشود امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از واجباتی است که به وسیله آن انسان میتواند به خدا نزدیک شود.

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها