نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مسائل دینی را در اولویت تعلیم و تربیت قرار دهد، گفت: کاهش ساعت کاری بانوان لازمه تحکیم بنیان خانواده است.
کد خبر: ۸۵۸۰۰۱۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر دیروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این که مسئولان به موضوع مهم و بااهمیتی که در این دوره از زمانه گریبان‌گیر جوانان و کودکان ما شده و به‌ویژه دامن خانواده‌های ما را گرفته و در حال فروپاشی کانون خانواده‌هاست، می‌پردازند، خوب است.

وی خاطرنشان کرد: غرب الآن به‌صورت‌های مختلف روی سنین مختلف جامعه ما در حال تأثیرگذاری است که با به وجود آمدن روابط نامشروع، شوق و ذوق ازدواج و تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: باید به فکر یک راه‌چاره خوب بود چون الآن نمی‌توان جلوی بسیاری از موارد را گرفت و موبایل در تمام خانواده‌ها و در اختیار تمام افراد جامعه قرار گرفته است.

ناصری گفت: باید هم فکر جایگزین بود و هم برنامه‌ای داشته باشیم که به‌صورت بنیادین کار کنیم چرا که غرب به‌صورت بنیادی در این زمینه در حال فعالیت است.

امام جمعه یزد با تأکید بر "از زمان‌های گذشته ما در این مدت به فکر نبودیم که تربیت و دین‌دار کردن کودکان را از کجا شروع کنیم" گفت: متأسفانه نسبت به اخلاق، تربیت، دین، اعتقاد، آداب معاشرت، رشد عقلانی، رشد فکری، قدرت انتخاب بهتر و موارد مختلف دیگری که دستور اسلام است، هیچ کاری نکردیم.

وی افزود: در همین یزد هم وقتی دانش‌آموز را برای ثبت نام در مدرسه می‌برند، از معدل و پول سؤال می‌کنند ولی اصلاً بررسی نمی‌کنند که این کودک دین، اخلاق، اعتقاد و رفتارش به چه صورتی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: بعد هم سنجش می‌کنند ببینند کودک در چه سطحی است و معلم‌های مختلف برای وی در نظر می‌گیرند ولی حتی یک ذره هم به فکر دین و اخلاقش نیستند و برای این موضوعات هیچ معلمی در نظر نمی‌گیرند.

ناصری با ابراز اینکه کار در این قسمت لنگ می‌زند، گفت: دشمن هم از این غفلت ما استفاده کرده و به‌لحاظ فرهنگی روی آنها کار کرده و سعی کرده که فرهنگ را در وجود آنها از بین ببرد.

امام جمعه یزد افزود: موضوع بعدی در ارتباط با دانشگاه‌ها و سطح درس خواندن‌هاست، الآن همه پسران و دختران می‌خواهند تا رده‌های بالا تحصیل کنند و در این مدت هم اصلاً نمی‌خواهند ازدواج کنند.

وی گفت: متأسفانه چون آنها تن به ازدواج نمی‌دهند، به‌سمت ارتباطات نادرست می‌روند و گناه در جامعه رواج پیدا می‌کند، و حتی بعد از گذشت چند سال اگر تن به ازدواج بدهند، چون یک سری مسائل را در جامعه دیده‌اند، بدبین هستند و با کوچکترین چیزی به یکدیگر بدبین  می‌شوند و طلاق می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: متأسفانه این سبک که یک سبک غربی است و غرب به اشتباهش در این سبک پی برده، الآن در جامعه ما ایجاد شده و رو به افزایش گذاشته است.

ناصری خاطرنشان کرد: باید راهکار اساسی برای این موضوع بیندیشیم، دشمن چندین سال پیش شروع کرد و الآن نتیجه گرفته است، ما هم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کوتاه‌مدت نتیجه‌ای بگیریم ولی چشم‌انداز اصلی ما یک چشم‌انداز بلندمدت باشد.

امام جمعه یزد گفت: این فعالیت‌ها باید از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و در زمینه کار انجام شود، باید در ارتباط با کار بانوان برنامه‌ریزی منظمی صورت بگیرد که هم از استعداد وی بهره‌گیری شود و هم وی بتواند به مدیریت امور فرزندان و شوهر خود رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: این که مرخصی زایمان برای مدت شش ماه یا 9 ماه بدهند، نتیجه نگرفته چرا که کارفرما وقتی مرخصی می‌دهد می‌رود و یک نیروی دیگر گرفته و پس از زمان مرخصی، دیگر وی را به کار نمی‌گیرد.

 

ارسال نظرات