اعلام بیزاری بختیاری ها از بختیار در تاریخ ثبت می شود

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت بختیاری‎ها در19 بهمن 57 علیه بختیار به عنوان یک روز تاریخی ثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۴۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست ماهانه ائمه جمعه استان، در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در این نشست به دیدار اعضای کنگره شهدا استان با رهبر معظم انقلاب و در خواست از معظم‌له برای ثبت شدن واقعه مهم، «حرکت جمعى از مردم استان به سمت تهران براى ابراز بيزارى از شاپور بختيار و ديدار با حضرت امام خمينى (ره) در نوزدهم بهمن 1357 اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره این حرکت بسیار مهم را کاری به‌جا و به‌موقع داستند و توقع و خواسته مردم استان برای تبدیل شدن روز 19 بهمن به یک روز شاخص برای استان را توقع به‌جا خواندند.

وی، ثبت شدن این روز به عنوان یک روز شاخص و رویداد مهم برای استان را مستلزم جمع آوری کامل مستندات جامع از حوادث و اتفاقات آن دوران دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام مستندات مربوط به آن حرکت عظیم چه در استان و چه در دیگر شهر به ویژه تهران، به صورت جامع و در قالب یک مجموعه قابل توجه جمع‌آوری شود و جهت ثبت به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار