حجت الاسلام محمد حایری ، از کارآفرینان موفق استان یزد که بر اساس عقیده و نظر شخصی خود پا به عرصه تولید نهاده و با وجود مشکلات متعدد این حوزه باز هم مجدانه به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، چند سالی است مغازه‌های عرضه لبنیات سنتی جای خود را در شهرهای بزرگ نیز باز کرده‌اند. با توجه به تبلیغات منفی که علیه محصولات لبنی صنعتی بوجد آمده، لبنیات سنتی به خوبی اعتماد مردم را به دست آورده‌اند. قیمت ارزان‌تر، کیفیت بهتر، عدم استفاده از مواد افزودنی و عدم اطمینان به محصولات پاستوریزه از مزیت‌هایی است که در اذهان عمومی برای محصولات لبنی سنتی وجود دارد.

در استان صنعتی یزد نیز شاهد تعداد قابل توجهی از مراکز عرضه محصولات لبنی سنتی هستیم که با استقبال خوبی روبرو شده‌اند. این مراکز با هدف کمک به طرح‌های «اقتصاد مقاومتی» محصولات تولیدی آن‌ها را به عرصه فروش گذاشته است.

حجت السلام محمد حایری از کارآفرینان موفق استان یزد که بر اساس عقیده و نظر شخصی خود پا به عرصه تولید نهاده و با وجود مشکلات متعدد این حوزه باز هم مجددانه به کار خود ادامه می‌دهد.

وی علاوه بر احداث گاوداری صنعتی و صرف هزینه‌های سنگین به فرآوری محصولات لبنی نیز روی آورده است و زمینه اشتغال چندین نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

حایری در خصوص تولیدات خود گفت: روزانه نزدیک به یک تن شیر را فرآوری کرده و محصولات متنوعی از قبیل، پنیر، خامه محلی، انواع ماست، کشک، کره حیوانی و .... را تولید می‌کنیم.

وی با اعلام رضایت از شغل و درآمد این کار گفت: افرادی که می‌خواهند وارد این کار شوند باید به درستی تمام جوانب آن را بسنجند و چنانچه بتوانند از خود دامداری داشته باشند بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

این کارآفرین در خصوص بازار فروش خود گفت: محصولات تولیدی خود را علاوه بر آن که در سطح استان پخش می‌کنیم به استان‌ای همجوار نیز ارسال می‌کنیم. با این وجود به علت مشکلات اقتصادی کشور بازار فروش بی‌دغدغه‌ای نداریم و با دلهره محصولات خود را بفروش می‌رسانیم.

حایری با تاکید  بر اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: آنچه در عمل از اقتصاد اسلامی می بینیم با اصل اقتصاد اسلامی فاصله داشته و در عمل اقتصاد ما اسلامی نیست.

حایری با اشاره به مشکلات موجود برای تولیدکنندگان اذعان داشت: دولت با سیاست‌ها خود تورم را کنترل کرده و در نتیجه این سیاست‌ها رکود شدیدی بازار را فراگرفته است. با این وجود و با توجه به این که تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند باز هم فشارهایی زیادی از سوی بانک‌ها و سازمان‌های دولتی بر تولیدکنندگان اعمال می‌شود.

وی در این رابطه افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و حمایتی از تولید و تولیدکننده نمی‌شود و چنانچه فشارهایی که بر تولیدکنندگان وجود دارد ادامه یابد بسیاری از واحدهای تولیدی سرانجامی جز تعطیلی نخواهند داشت.

آوای اقتصاد

ارسال نظرات