در آستانه ماه محرم صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران اجرایی با مسئولان هیئات عزاداری ابرکوه

صبح امروز جلسه تعامل و هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با مسئولین هیئت های مذهبی در فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۳۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، جلسه تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با هیئت امناء هیئت های عزاداری سراسر شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در ابتدای جلسه ضمن بیان اینکه ماه محرم بهترین سرمایه مسلمین پس از قرآن و اهل بیت(ع) است اظهار کرد: وظیفه علما و اندیشمندان این است که در ماه محرم بیش از گذشته به اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و آن را در بین مردم ترویج کنند.

رسولی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز همدلی، همزبانی میان مردم است، افزود: دشمن وحدت ما را نشانه رفته است تا از ایجاد تفرقه میان مسلمین به اهداف شوم خود دست یابد؛ لذا ماه محرم و مجالس عزای شهدای کربلا فرصتی است غنیمت، تا بتوانیم وحدت میان مسلمان ایران و جهان را به تصویر بکشیم همان گونه که در اربعین گذشته اجتماع عظیم دوستداران اهل بیت(ع) همچون خاری در چشم دشمنان فرو رفت.

وی یادآور شد: راه اندازی هیئت های مذهبی یک حرکت خودجوش مردمی است و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که بانی آن می باشد. تمامی هیئت ها باید تشکل پذیر باشند و در جلسات شورای هیئت ها شرکت نموده و مطیع تصمیمات شورا باشند.

فرماندار ابرکوه در ادامه مواردی را که باید از سوی مسئولین هیئت ها و دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد به شرح ذیل عنوان نمود:

آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران، عوامل بیمارستانی و اورژانسی

مناسب سازی فضا از جمله تأمین روشنایی کامل مسیر عبور هیئت های عزاداری، در صورت نیاز آسفالت و مرمت معابر مورد نظر

برپایی پایگاه های اهداء خون جهت کمک به بیماران نیازمند

برخورد با هر گونه تبلیغات انتخاباتی، مباحث سیاسی و هر آنچه اهانت به ائمه و مقدسات تلقی می شود

نظارت کامل بخش بهداشت و درمان بر تبخ غذا در آشپرخانه ها، ذبح قربانی، و پذیرایی در ایستگاه های صلواتی

تهیه برنامه عزاداری هیئت ها به همراه تعیین مسیر عبور آنان و اطلاع رسانی به نیروی انتظامی جهت برقراری و حفظ نظم

تجمیع کلیه هیئت ها در صبح روز 5 شنبه مصادف با هشتم محرم در مسیری که توسط هیئت امناء مشخص خواهد شد، جهت پخش زنده برنامه تلویزیونی از شبکه تابان و دیگر شبکه های سراسری

سرهنگ کمالی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز مواردی را که موجب اخلال در نظم و امنیت و ایجاد مزاحمت برای مردم و عزاداران می شود بیان نمود و تأکید کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف، به شدت با خاطی برخورد خواهد شد.

کمالی نظارت بر بار ترافیکی، مسدود شدن مسیر حرکت خودروها، راهنمایی مسافرین را از جمله موارد مهمی دانست که باید از سوی پلیس راهبر به نحو مطلوب کنترل شود.

در پایان نیز هر یک از مسئولین هیئت های عزاداری در رابطه با برگزاری مجالس ماه محرم گفتگو و تبادل نظر کردند.


ارسال نظرات