حجت الاسلام حسینی ماه محرم را ماه فراگیری درس رشادت و شهادت از امام حسین(ع) و یاران کربلائی اش عنوان کرد و گفت: برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) موجب تقویت محبت در حق اهل بیت(ع) و معرفت بیشتر مردم نسبت به آل اطهار(ع) می گردد.
کد خبر: ۸۵۷۹۸۹۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، امام جمعه  شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سیر بازگشت حجاج بیت الله الحرام  به کشور گفت:  بر خلاف همیشه  مراسم استقبال  از پیکرهای  بی جانی بوده است که تنها مرهم زخم دل  داغدیدگان، موضع قاطع  مقام معظم رهبری و پیگیری حقوقی این فاجعه و اعلام سه روز عزای عمومی در گشور جهت ابراز  همدردی  با داغدیدگان بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در یزد هم سه زائر  میهمان خدا در روز قربان، قربانی  بی لیاقتی  و نادانی آل یهود سعودی شدند  که سر آمدآنان، گل های  قرآنی کشور، مرحوم حاج حسن دانش بود.

وی سنگینی داغ فاجعه منا بر دل مومنان را  غیر قابل وصف عنوان کرده و افزود: این فاجعه، هرگز  از خاطره تاریخ این ملت  پاک نخواهد شد و دوم مهر را روز  نکبت آل سعود است که به نوبه خود در نیم قرن اخیر بی سابقه بود.

امام جمعه ابرکوه در ادامه سخنان خود با اشاره به روز خانواده، بیان کرد: خانواده در جامعه از منظر اسلام رکن بزرگی است و هیچ کس نباید از داشتن آن محروم باشد زیرا این کانون مایه آرامش زندگی است و به اذن خدا کسی  نمی تواند بدون داشتن خانواده طعم شیرین آسودگی وآرامش را بچشد.

حسینی جامعه صالح و سالم را جامعه ای متشکل  از خانواده های  مذهبی و سالم عنوان کرد و افزود: خانواده هایی که استحکام  داشته باشند، دین محور، وفادار  و اخلاق  مدار هستند، ویژگی های ارزشمندی که هرگز  در جوامع جهالت زده غرب یافت نمی شود؛ اسلام برای زن و مرد و فرزندان، حقوقی  معین کرده  که با توجه به این حقوق از نابودی خانواده جلوگیری می شود.

وی خانواده در فرهنگ غربی را بی بند و بار و متزلزل  بیان کرد و گفت: در جوامع غربی زن و مرد به ابتذال  مبتلا بوده و  هرگز روی خوش  به معنی واقعی و اعتماد  به یکدیگر را نمی بینند  و بنیانی متزلزل دارند.

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از خطبه ها، ماه محرم را ماه فراگیری درس رشادت و شهادت از امام حسین(ع) و یاران کربلائی اش عنوان کرد و گفت: برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) موجب تقویت محبت در حق اهل بیت(ع) و معرفت بیشتر مردم نسبت به آل  اطهار(ع) می گردد.

حسینی ضمن تاکید بر برپایی پرشورتر مجالس اباعبدالله(ع)، عزاداری محرم در ابرکوه را منحصر به فرد عنوان کرده و افزود: اگر یزد حسینه ایران است، ابرکوه حسینیه یزد است، در این چند سال گذشته تلاش شد تا مراسم باشکوه عزاداری مردم شهرستان با پخش در شبکه های سراسری سیما به ملت ایران معرفی شود و امسال هم در دیداری که با مدیر کل  صدا و سیما، با حضور فرماندار شهرستان صورت گرفت مقرر شد هشتم محرم مراسم عزاداری مردم شهرستان به صورت زنده پخش استانی و کشوری شود

ارسال نظرات