معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

بیست‌ و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در استان آغاز شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیست‌ و پنجمین جشنواره تئاتر استانی از فردا در استان آغاز و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۷۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج: ، شهربانو جعفری خبرنگاران  اظهار داشت: باید بانک اطلاعاتی برای جایگاه و مسیر هنر داشته باشیم و این به معنای تدوین فرهنگ جامع تئاتر است.

وی افزود: هنر نمایش در مقابله با چالش‌های اجتماعی و بداخلاقی‌هایی که دست اهریمنان نسبت به نفوذ آن در جامعه دراز است، می‌تواند نقش آفرینی داشته باشد که از عهده قلم و سخن برنمی‌آید.

جعفری با بیان اینکه جای جای هنر نمایش دارای اهمیت و ارزش است، گفت: باید به چالش‌های این حوزه توجه کنیم تا به صعود برسیم.

وی با اشاره به اینکه انسان در هر کاری باید به اصل برنامه‌ریزی، روش کار و مدیریت توجه کند، تاکید کرد:‌ باید بانک اطلاعاتی برای جایگاه و مسیر هنر داشته باشیم و این به معنای تدوین فرهنگ جامع تئاتر است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این جشنواره بیان کرد: ۱۲ اثر از شهرستان‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت هشت اثر از شهرستان های زابل، زاهدان و ایرانشهر به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده از بین هشت اثر و پس از نظر هیات داوران دو اثر به عنوان برگزیده انتخاب و به دبیرخانه تئاتر فجر ارسال می شود.

نخستین نمایش این جشنواره به کارگردانی مسعود نوری فردا ساعت ۱۱.۳۰ الی ۱۳ در آمفی‌تئاتر زنده یاد فاضلی واقع در فرهنگسرای زاهدان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات