دومین همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه به مناسبت روز خانواده و همزمان با 11 استان کشور با حضور استاندار کردستان و فعالان حقوق زنان در آمفی تئاتر مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۲۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در این همایش گفت: این همایش در 12 محور شامل مطالبات زنان و حقوق شهروندی در اندیشه اعتدال، زنان، اعتدال و رفاه، اشتغال و توسعه اقتصادی، زنان، اعتدال، سیاست ورزی و مشارکت در عرصه های مدیریتی و زنان اعتدال و رفاه، اشتغال و توسعه اقتصادی برگزار می شود.
لیلا آژیر، زنان، اعتدال و زندگی روزمره و مسئولیت اجتماعی، زنان، اعتدال و عرصه های فرهنگی، علمی، آموزشی و هنری، زنان، اعتدال و سلامت، اوقات فراغت، ورزش و کیفیت زندگی و بررسی های تطبیقی منطقه ای و بین المللی در مورد زنان، اعتدال و توسعه را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت سازمان های مردم نهاد برگزار شده است افزود: پس از اعلام فراخوان 120 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از بازبینی 80 مقاله آن پذیرفته شد و به صورت کتاب چاپ شده و امروز توزیع می شود.

عبدالمحمد زاهدی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه زنان باید در تصمیمات کلان کشور نقش آفرین باشند، گفت: حضور زنان نباید تنها در عرصه های تبلیغاتی و انتخاباتی باشد بلکه همه عرصه های مختلف در اجتماع با حضور زنان تکمیل می شود.

وی گفت: متاسفانه گاهی در اجتماع ما با رویدادها واقع بینانه برخورد نشده و الزامات لازم ایجاد نشده تا بواسطه آنها حضور زنان در حوزه ها و عرصه های مختلف آسانتر گردد.

زاهدی گفت: کرامت زن و مرد نیز برابر است و علیرغم اینکه تفاوت های زن و مرد تنها در حوزه های حقوقی است اما گاهی شاهد آن هستیم که کرامت زنان بخوبی مورد توجه قرار نمی گیرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید تلاش شود تعالیم اسلام و امام و رهبری در مورد زنان در جامعه عملیاتی شود زیرا حفظ کیان زن در در خانواده با حضور زن در جامعه تناقض ندارد.

ارسال نظرات