خبرهای داغ:
در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان پروژه دریای و بندری برای واگذاری به بخش خصوصی داریم که در محلی همچون نمایشگاه راه و شهرسازی جذب بخش خصوصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تسهیل‌تر خواهد شد
کد خبر: ۸۵۷۹۷۰۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

محمد سعیدنژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه راه و ‌شهرسازی و حضور و تعامل بخش خصوصی و دولتی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند در هر نمایشگاهی که مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و بنادر و دریا باشد، حضور یافته و فعال باشد کما اینکه در دوره‌‌های قبلی این نمایشگاه‌ نیز سازمان بنادر همواره حضور فعال داشت.

وی با اشاره به قانون اصل 44 و الزام بخش دولتی برای پیاده‌سازی این قانون ادامه داد: امسال این نمایشگاه با تولیت بخش خصوصی اجرا می‌شود و این خود فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و پیشرفت بخش غیر دولتی در عرصه حمل و نقل خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توانایی متخصصان داخلی با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظهور می‌یابد، گفت: در بخش حمل و نقل دریایی نیز بخش خصوصی ستون اصلی حمل و نقل و صنعت دریایی است، در حال حاضر شناورهای فعال در کشور خصوصی است ضمن آنکه سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند اپراتوری بنادر و پس‌کرانه‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بنابراین وجود چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی مناسب برای شناخت توانمندی شرکت‌ها و تفاهمات اقتصادی بعدی است.

سعیدنژاد گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بخش خصوصی و دولت از این طریق بیش‌تر با یکدیگر آشنا می‌شوند و از امکانات هم مطلع‌تر خواهند شد؛ و چنانچه بخواهیم با تک تک این شرکت‌ها در مجموعه خود یا مجموعه آنها دیدار داشته باشیم، زمانی طولانی لازم داریم، اما در نمایشگاه راه و شهرسازی دیدارها جامع و رخ به رخ خواهد بود و می‌توان با همه شرکت‌ها آشنایی بیش‌تری ایجاد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق روال سنوات گذشته پیش‌بینی مي شود استقبال مردم از اين نمايشگاه گسترده باشد، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز اين استقبال مناسب بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در تشریح اهدافی که باید مورد توجه برگزار کنندگان نمایشگاه راه و شهرسازی قرار گیرد، بیان کرد: انتظارات از دولت تدبير و اميد در رونق ترانزيت و حمل و نقل دریایی، ‌‌جايگاه بخش خصوصي در سياستگذاري آتي دولت و توسعه روش‌هاي نوين تامين مالي در حوزه بنادر، ضروري است از جمله موضوعات قابل مطرح در كارگاه هاي آموزشي و پنل هاي تخصصي در اين دوره از نمايشگاه راه و شهرسازي باشد.

سعیدنژاد بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان پروژه دریای و بندری برای واگذاری به بخش خصوصی داریم که در محلی همچون نمایشگاه راه و شهرسازی جذب بخش خصوصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تسهیل‌تر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این 10 هزار میلیارد تومان شامل تجهیزات بندری، سیلوها، انبارها و . . . است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر‌ امکانات و تجهیزات زیادی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌ای نظیر بانکرینگ در بنادر جنوبی کشور فراهم کرده است، گفت: در بندر شهید رجایی چنین ظرفیتی فراهم است تا از این ظرفیت گسترده خلیج فارس و دریای عمان استفاده شود؛ منابع مهم نفتی در کشور ما وجود دارد که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری مطلوب استفاده کنیم.

سعیدنژاد ادامه داد: تا‌ سال آینده حدود 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه بانکرینگ خواهیم داشت‌.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ‌همچنین درباره جذب بخش خصوصی در بندری مثل چابهار توضیح داد: برای احداث تأسیسات پس‌کرانه نظیر انبارها و مخازن در حال حاضر متقاضی زیاد است و منتظر هستیم که فعالیت‌های اقتصادی آن منطقه نظیر پتروشیمی عملیاتی‌تر شود تا بتوانند از بندر استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها