خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، استفاده از تجربیات سالمندان را از دیگر موارد مغفول مانده در زمینه رسیدگی به بازنشستگان عنوان کرد و گفت: ارتباط دستگاه ها با بازنشستگان در زمان بازنشستگی قطع نشود.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۸۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، جواد رجبی، سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از بازنشستگان سازمان بهزیستی استان گفت: در برنامه ریزی های اجتماعی و اقتصادی که الان در جامعه انجام می شود بحث بازنشستگی در مقوله رفاه اجتماعی از جمله مباحث مورد توجه است.

وی ادامه داد: بازنشستگان بعد از 30 سال خدمت در مجموعه ای کوله باری تجربه دارند که باید بعد از بازنشستگی برای استفاده از تجربیات این افراد برنامه ریزی شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: یک سیستم دولتی از منابع انسانی تشکیل شده و در صورتی که فردی بخواهد وارد سیستمی شود به دورنمای سیستم و خدماتی که در دوران بازنشستگی ارائه می کند توجه می کند.

رجبی اظهارکرد: در کشور عملکرد ما در زمینه تامین رفاه بازنشستگان دارای نقص است و اصل موضوع را رعایت نمی کنیم.

وی تصریح کرد: در بهزیستی و دستگاه های وزارت رفاه وضعیت خوبی در زمینه تامین رفاه بازنشستگان نداریم و باید توجه بیشتری به این افراد شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، استفاده از تجربیات سالمندان را از دیگر موارد مغفول مانده در زمینه رسیدگی به بازنشستگان عنوان کرد و گفت: بازنشستگان کوله باری از تجربیات را دارند و در زمان بازنشستگی باید از این تجربیات استفاده کنیم.

رجبی ادامه داد: تمام خدمات برای تامین رفاه بازنشستگان را باید در دستگاه ها متمرکز کنیم و نباید ارتباط دستگاه ها با بازنشستگان در زمان بازنشستگی قطع شود.

وی اظهارکرد: برخی از این ایرادات و نقص های رسیدگی به بازنشستگان را می توانیم پیگیری کنیم اما پیگیری برخی دیگر از حیطه اختیارات ما خارج است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در جامعه فرهنگ برخورد با بازنشستگان را نداریم و ارزش قائل شدن برای بازنشستگان یکی از واجباتی است که به فراموشی سپرده شده است.

حاجی آبادی، رئیس سازمان بازنشستگان خراسان جنوبی نیز از فعالیت 14 صندوق بازنشستگی در کشور خبر داد و گفت: بزرگترین این صندوق ها به ترتیب سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگان و نیروهای مسلح است و بعد از این صندوق ها نیز صندوق های متنوع دیگری در زمینه ارائه خدمات به بازشستگان فعالیت می کنند که این باعث سردرگمی بازنشستگان برای دریافت خدمات شده است.

وی اظهارکرد: طی چند روز آینده نیز ثبت نام وام قرض الحسنه در سایت سازمان بازنشستگان آغازمی شود و بازنشستگان می توانند در این سایت ثبت نام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها