مدیرعامل ستاد دیه کشور با هشدار به آمار فزاینده محکومان مالی بویژه زندانیان چک های بانکی گفت: بیش از ۵۵۰۰ زندانی غیرعمد در کشور را این دسته از محکومان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۷۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور، با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۵۵۰۰ زندانی با محکومیت چک در زندان‌های سطح کشور تحمل حبس می‌کنند، گفت: درصد کمی از این افراد را هرچند نسوان تشکیل داده‎ اما طبق آمار بیش از ۸۵ درصد زندانیان غیرعمد زن در کشور با محکومیت مالی روانه زندان شده‌اند که غالب این افراد هم به دلیل بحث تضامین بانکی و اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان سر از زندان در آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ستادهای دیه شعب استانی با برگزاری ۲۶۳ مراسم گلریزان زمینه آزادی ۱۰۸۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند، افزود: امید است با همین همت مردمی این دسته از محکومان مالی هم که غالبا بر اثر نواسانات بازار رقابتی و یا بحث ضمانت از افراد راهی حبس شده‌اند نیز از بند زندان رهایی یابند.

جولایی در مورد عملکرد این نهاد مردمی در ۶ ماهه اول سال جاری، گفت: با مشارکت خیرین، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۵۰۰ زندانی واجد شرایط با حمایت ستاد دیه از زندان ها رهایی یافته‌اند که ۱۵۰ نفر از این افراد را مددجویان زن تشکیل می دهند.

وی، مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده را در حدود ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با همکاری شکات برای آزادی این زندانیان تا حدود ۴۵ درصد از این مبلغ، گذشت رضایت مندانه اخذ شده است.
ارسال نظرات