بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دست‌ دادن با اوباما را بخشی از فرآیند عادی‌سازی روابط با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد اوباما نه فردی مؤدب و باهوش؛ بلکه رئیس دولت استکباری آمریکاست که دستش به خون مظلومان و مسلمانان جهان آلوده است.
کد خبر: ۸۵۷۹۵۶۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد که دست‌دادن با اوباما را بخشی از فرآیند عادی‌سازی روابط با استکبار جهانی می‌دانیم و اوباما را نه فردی باهوش و مودب؛ بلکه رئیس دولت استکباری امریکا می‌دانیم که دستش به خون مظلومین و مسلمانان جهان  در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان، سوریه، یمن، کشمیر و پاراچنار، ویتنام و کشورهای آمریکای لاتین آلوده است.

این دانشجویان در ابتدای نامه خود با اشاره به آیه 120 سوره بقره خطاب به ظریف آوردند: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری و ولایت فقیه مهمترین رکن نظام سیاسی است که مشروعیت و قوام سایر نهادها و دستگاه‌ها از آن ریشه می‌گیرد. ارشادات، راهنمایی‌ها و خط مشی‌های تعیین ‌شده از جانب رهبری انقلاب همیشه باید سرلوحه و راهنمای عمل مسئولین نهادهای مختلف قرار بگیرد.

این دانشجویان در ادامه نامه خود آوردند: طی دو سال گذشته و  پس از روی کارآمدن دولت آقای روحانی و در پیش گرفتن مشی جدید در سیاست خارجی، راهنمایی‌ها و تذکرات رهبرمعظم انقلاب نیز پررنگ‌تر شد. تعیین خطوط قرمز برای مذاکره‌کنندگان دولتی که به تعبیر رهبرانقلاب «چشمشان بدست دشمن بود که چه زمانی تحریم را برمی‌دارد»  و اعلام موضع ایشان درباره بی نفع و باضرر بودن مذاکره با آمریکا از سویی و اصرار مذاکره‌کنندگان بر دورزدن خطوط قرمز و اقدام‌های نابجایی مثل تماس تلفنی با اوباما توسط آقای روحانی و باهوش و مودب یافتن اوباما از سوی دیگر؛ نشان از عزم جزم دولتیان برای خدشه‌دار کردن موضع استکبارستیزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

دانشجویان دانشگاه تهران در ادامه خطاب به ظریف آوردند: متاسفیم که صراحتا اعلام کنیم عملکردتان نشان می‌دهد نه به شیطان‌بزرگ بودن آمریکا اعتقاد دارید نه به بی‌نفع و مضر بودن مذاکره با آمریکا. از آن روزی که در دانشگاه تهران در مدح دکمه‌های سیستم موشکی آمریکا در برابر سیستم دفاعی ایران سخن گفتید و رهبرانقلاب خواستار «تورِنظامی بردن برخی مسئولین» شدند، تا پیاده‌روی‌های گاه و بیگاهتان با جان کری و تا تاکید بر همکاری با آمریکا برای چالش‌های منطقه‌ای؛ تا نقض خطوط قرمز رهبرمعظم انقلاب در مذاکرات و تا دست‌دادن کاملا اتفاقی با اوباما.  و ما هنوز در عجبیم که مفتخران به دست‌دادن با اوباما و پیاده‌روی با کری چطور رویشان شد برای شهیدهمدانی پیام تسلیت بنویسند!

این دانشجویان در ادامه افزودند: ما به عنوان تشکلی که بنابر پیام امام‌راحل برای تاسیس بسیج‌دانشجویی خود را مکلف بر «حفظ اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی» می‌دانیم اعلام می‌کنیم که دست‌دادن با اوباما را بخشی از فرآیند عادی‌سازی روابط با استکبار جهانی می‌دانیم و اوباما را نه فردی باهوش و مودب؛ بلکه رئیس دولت استکباری امریکا می‌دانیم که دستش به خون مظلومین و مسلمانان جهان  در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان، سوریه، یمن، کشمیر و پاراچنار، ویتنام و کشورهای آمریکای لاتین آلوده است.

در ادامه این نامه آمده است: مقام معظم رهبری بعد از تماس رئیس جمهور با اوباما فرمودند برخی اقدامات به‌جا نبود. .شما در آن زمان متوجه نشدید که صحبت با دشمن حتی از پشت تلفن هم از نظر رهبری اقدامی غلط و ممنوع است، چه برسد به این که از نزدیک با او مصافحه کنید؟ مصافحه‌ای که پیامدش نه عذرخواهی از رهبری و ملت، بلکه توجیهات عجیب و غریب حامیان همسو با دولت و استناد به مذاکرات امیرالمومنین با زبیر و سیدالشهداء(ع) با عمربن سعد بود. خطوط قرمز مذاکرات را که رعایت نکردید، خطوط قرمز نظام را نقض نکنید. چرا گوش‌های شما هشدارهای رهبری درباره ضررهای مذاکره با امریکا را نمی‌شنود اما در برابر انتقادات وارده بر چگونگی ونتایج مذاکرات از حمایت‌ها و اعتماد رهبری به تیم مذاکره‌کننده خرج می‌کنید؟ از این روند سیاست‌خارجی منفعلانه بوی نامه عقب‌نشینی سال 2003 به آمریکا می‌آید.

دانشجویان خطاب به ظریف آوردند: درست است که در سال‌های پرافتخار انقلاب و دفاع‌مقدس در آمریکا بوده‌‌اید اما شما به عنوان  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظفید بر طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عمل کنید. با هزینه‌کردن از نام رهبری و غلیظ‌تر ادا کردن کلمه «مقام‌معظم‌رهبری»، ولایتمداری بروز عینی نمی‌یابد. به عمل کار برآید، به سخندانی و سخنرانی نیست. در پایان توجهتان را سخنان امام‌خمینی درباره رابطه ما با ابرقدرت‌ها جلب می‌کنیم: «خیال نکنید که روابط ما با آمریکا و روابط ما با نمیدانم شوری و روابط ما با اینها یک چیزی است که برای ما یک صلاحی دارد.این مثل رابطه  بره با گرگ است!رابطه بره با گرگ،رابطه صلاحمندی برای بره نیست،اینها می خواهند از ما بدوشند،اینها نمیخواهند چیزی به ما بدهند!»

ارسال نظرات