خبرهای داغ:
یکی از تهاجم‌ها و نفوذهای دشمن در مکتب اسلام، ایجاد تقابلِ دروغین در دین است و می‌گویند: علم یا ایمان، تعقد یا تعبد، حکومت مردمی یا الهی، حق یا تکلیف و اخیرا نیز برخی از مشاوران رئیس‌جمهور می‌گویند استقلال یا پیشرفت!
کد خبر: ۸۵۷۹۵۰۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان خراسان‌جنوبی گفت: روحانین به برکت توجه و درک عمیق و صحیحی که از فلسفه وجودی خود دارد، این افتخار را داشته است که همواره سنگرنشین دفاع از اسلام باشد.

روحانیت مدافع و مفسر دین خدا هستند

وی بابیان‌اینکه توجه به فلسفه وجودی باعث می‌شود راه را گم نکنیم افزود: سه فلسفه وجودی برای روحانیت شیعه می‌توان بیان کرد که اولین فلسفه، سخنگو و مفسّرِ دین بودن است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان‌اینکه خداوند اسلام را ساکت قرار نداده است اظهار کرد: اسلام از زمان بعثت، سخنگو داشته و خداوند در قرآن، پیامبر(ص) را به عنوان مبیّن وحی معرفی کرده است.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: بعد از پیامبراسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) سخنگوی دین هستند و دین به گونه‌ای است که ائمه(ع) بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان غیبت و مکان‌هایی که امکان حضور امام معصوم(ع) وجود ندارد، نشانِ نبوت و امامت را روی روحانیت گذاشتند تا دین برای مردم تفسیر کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدافع دین بودن را دومین فلسفه وجودی روحانیت عنوان و اظهار کرد: روحانیت سنگرنشین دین است و باید در برابر تهاجمات دشمنان ایستادگی و آن را دفع کند.

حاجی‌صادقی یادآورشد: سؤال را از امام حسین(ع) می‌پرسیدند که باوجود اینکه می‌دانستید کُشته می‌شوید، چرا به سمت کوفه سفر می‌کنید؟ که ایشان پاسخ می‌دادند اسلام به خطر افتاده است. یا باید فاتحه اسلام خوانده شود و یا باید شهادت‌نامه امام حسین(ع) نوشته شود. امام حسین(ع) می‌فرمودند من جان علی‌اصغرم را می‌دهم تا اسلام زنده بماند.

وی تأکید کرد: حسینی کسی است که اگر دین به خطر افتاد، خودش را فدای دین کند و روحانیت گذشته ما در این امتحان به خوبی مؤفق شدند.

اگر در دفاع مقدس روحانیت راه‌بری نمی‌کرد؛ امت نمی‌آمد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سومین فلسفه وجودی روحانیت را راه‌بری اُمّت و مدیریت جامعه دینی عنوان و اظهار کرد: روحانیت فقط آدرس‌دهنده نمی‌تواند باشد بلکه مردم را راه می‌برد.

حاجی‌صادقی گفت: رسالت و وظایف روحانیت در زمان حاکمیت ولایت الهی با زمان طاغوت فرق می‌کند و در زمان حاکمیت ولایت الهی، روحانیت باید ایثارمن‌المطلوب باشد و در صراط مستقیم باید برای مردم راه‌بری کند.

وی یادآورشد: اگر در دفاع مقدس روحانیت راه‌بری نمی‌کرد؛ امت نمی‌آمد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص الزامات برای این سه مسوولیتِ روحانیت اظهار کرد: اولین نیاز، دین‌شناس بودنِ روحانی به معنای واقعی است چراکه دین، همه صحنه‌های زندگی بشر را پوشش می‌دهد.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: روحانیت اگر بخواهد مبین و مدافع خوبی برای دین باشد باید تسلط بالایی بر واقعیت‌های خارجی داشته باشد.

وی، مبنای تفاوت رفتار اهل‌بیت(ع) را موقعیت‌های خاص دانست و گفت: اکنون باید ببینیم دشمن چهره معاویه‌ای یا چهره یزیدی گرفته است؟ اگر چهره معاویه گرفته و با او رفتاری که باید با یزید کرد، داشته باشید، دشمن برنده می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه برای دادن نسخه درست، روحانیت باید بر اوضاع تسلط داشته باشد افزود: واقعیت‌شناسی، تسلط بر شرایط زمان، تسلط بر نقشه‌های دشمن، شناخت تهدیدها و چالش‌های اصلی؛ از شرایط روحانیت است.

حاجی‌صادقی متذکر شد: روحانیت باید مراقب باشند تا برای آن‌ها، واقعیت‌سازی نکنند چراکه یکی از اقدامات دشمن، واقعیت‌سازی برای روحانیت است.

وی بابیان‌اینکه واقع‌بینی به معنای نادیده‌گرفتن هدف‌ها و آرمان‌ها نیست اظهار کرد: یکی از تهاجم‌ها و نفوذهای دشمن در مکتب اسلام، ایجاد تقابلِ دروغین در دین است و می‌گویند "علم یا ایمان، تعقد یا تعبد، دنیا یا آخرت، انسان یا خدا، حکومت مردمی یا الهی، آرمان‌گرایی یا واقع‌گرایی، حق یا تکلیف" و اخیرا نیز برخی از مشاوران رئیس‌جمهور می‌گویند "استقلال یا پیشرفت"!

طبق آموزه قرآنی تقعد با تعبد همراه هم و خدا با مردم است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: "یا" وقتی به کار برده می‌شود که جمع نمی‌شوند و دشمنان این تضادها را فراوان بیان می‌کنند اما اسلام و قرآن به همه یاد داد این "یا" غلط است و تقعد با تعبد همراه و خدا با مردم است.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه شهید مطهری فرمود "علم و ایمان دو بال هستند" و آیت‌الله بهجت نیز فرمود "خدا آن‌طرف جوی است که مردم هستند" افزود: ما آرمان‌گرای واقع‌بین هستیم و هنر روحانیت آن است که از اهل‌بیت(ع) یاد می‌گیرد همه موقعیت‌ها را سکوی پرواز به سمت آرمان‌های اهل‌بیت(ع) قرار دهد.

وی اظهار کرد: وظیفه انقلاب اسلامی، احیای اسلام ناب و آماده‌کردن شرایط برای نهضت ظهور است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به رغم همه فرازونشیب‌ها و مشکلات، پیشروی و حرکت انقلاب اسلامی، معجزه‌آسا است وجبهه استکبار در این خصوص می‌گوید "انقلاب اسلامی ایران، مرگ تدریجی ما را رقم زده است".

حاجی‌صادقی یادآورشد: امام خمینی(ره) فرمودند ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی از پس از دیگری فتح می‌کنیم که در آن زمان، دشمنان به این سخن امام، خندیدند؛ همچنین در زمان پیامبر(ص) وقتی پیامبر(ص) در حفر خندق به سنگ ضربه می‌زدند، فرمودند می‌بینم که امپراطوری روم و امپراطوری ایران به دست مسلمانان فتح می‌شود که در آن موقع نیز برخی این سخن پیامبر(ص) را باور نکردند اما این اتفاق افتاد و اکنون نیز انقلاب اسلامی ایران، سنگرهای کلیدی جهان یعنی قلوب مردم را فتح کرده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی قدرتی ایجاد کرده است که سنگ در دست بچه فلسطینی تبدیل به موشکی شده است که گنبد فولادی اسرائیل نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همچنین آمریکا اعلام کرده است که ابرقدرتی او در خاورمیانه، به انقلاب جمهوری اسلامی ایران، خُرد شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: اسرائیل روزی در خاورمیانه ارتشی داشت که طی 6 روز ارتش اعراب را جمع کرد اما اکنون، حزب‌الله لبنان، اسرائیل را که ششمین ارتش دنیا را دارد، زمین‌گیر کرده است و کاری کرده است که اسرائیل که روزی شعار از نیل تا فرات می‌داد، امروز به فکر این باشد که چگونه نابود نشود.

دیده‌بانی فوق‌العاده مقام معظم رهبری در افشای نقشه‌های دشمنان نظیر ندارد

حاجی‌صادقی گفت: باتوجه به دیده‌بانی فوق‌العاده مقام معظم رهبری که در افشای نقشه‌های دشمنان نظیرندارد و باتوجه به اعترافات و عملکرد دشمنانِ اسلام، دشمن به جمع‌بندی خطرناک رسیده و نقشه‌های خطرناکی کشیده است.

وی بابیان‌اینکه دشمن اعلام می‌کند باید جان انقلاب اسلامی را گرفت تصریح کرد: دشمن، 7 رگ حیاتی انقلاب اسلامی را انتخاب کرده است و قصد دارد با 50 برنامه، این 7 رگ را نابود کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان‌اینکه در ماه محرم تکلیفمان این است که کنار ذکر امام حسین(ع) باحسین(ع) بودن را به مردم یاد دهیم اظهار کرد: اولین و اساسی‌ترین رگ حیاتی، ماهیت انقلاب اسلامی است و دشمن می‌خواهد موتور محرکه انقلاب اسلامی که اسلام ناب است را نابود کند.

حاجی‌صادقی متذکر شد: ما فکر می‌کنیم دشمن انرژی هسته‌ای، مسئله حقوق‌بشر و تروریست را هدف قرار داده است اما دشمن برسر دین جنگ دارد و برسر مسئله هسته‌ای و منافع ما جنگ ندارد که لازم مسوولان توجه کنند وبه وسیله دشمن بازی نخورند.

نسخه استکبار برای جوانان اروپایی، اسلام هراسی است

وی بابیان‌اینکه نسخه استکبار برای جوانان اروپایی، اسلام هراسی است گفت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند اسلامی درست کنند که برای استکبار بی‌خطر باشد و در همین زمینه به فکر این است در بین مسلمانان، اسلام را از خطر بیندازد که برای انجامِ این هدف، اسلام جایگزین معرفی می‌کنند، در میان شیعیان و اهل‌سنت، سنی‌گرایی و شیعه‌گرایی بی‌خطر وجود داشته باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبار قصد دارد اسلام سکولار را احیا کند؛ اسلامی که احکام اسلامی در آن باشد اما روحیه جهادی، تبرّی و مبارزه با دشمنان را نداشته باشد.

حاجی‌صادقی افزود: دشمن می‌خواهد هیئت‌های عزاداری را که سرچشمه خروش و تظاهرات بودند را از جهاد دور کند و بیداری منهای انقلاب راه بیندازد.

وی بابیان‌اینکه در زیارت عاشورا، تبری و لعن وجود دارد اظهار کرد: استکبار می‌خواهد اسلام درست کند و می‌گوید مسلمانان دو دسته هستند، انقلابی و غیرانقلابی؛ که برای غیرانقلابی، اسلام سکولار و برای انقلابی، تکفیری برای سنی‌ها و شیعه لندنی برای شیعیان درست می‌کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دومین رگ حیاتی که دشمن به دنبال نابودی آن است، پیوند امت با ولایت است و استکبار اعلام می‌کند "امت هرچه قدر هم بزرگ باشد اما بدون رهبری برای ما هیچ خطری ندارد و امام بی‌امت اقتدار ندارد".

حاجی‌صادقی بابیان‌اینکه امت متصل به امام شکست ندارد افزود: اگر 37 سال است که انقلاب اسلامی شکسته نشده است به دلیل اتصال امت به امام است.

وی بابیان‌اینکه دشمن می‌خواهد نقطه اتصال امت با امام را نابود کند اظهار کرد: دشمن به وسیله روحانیت، دانشگاه، نماینده مجلس، دولتمردان و همه ظرفیت‌ها قصد دارد امام امت را نابود کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن اعلام کرده است در فتنه 88 تمام تلاشش این بود رهبری را یا بزند و یا مقامی از رهبری بسازد که مقدس باشد اما فرماندهی و راه‌بری انقلاب دست او نباشد.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: 2 روز در فتنه 88 برای دشمنان خیلی تلخ بود؛ روز 29 خرداد که خروش رهبری بود و روز 9 دی که لبیک امت بود.

محور وحدت، توحید است و تجلّی توحید در ولایت است

وی اظهار کرد: خبرنگاری با یکی از مسوولان عالی‌رتبه مصاحبه می‌کند و از او در خصوص موافقت مقام معظم رهبری راجع به برجام می‌پرسد که آن مسوول استدلال می‌آورد "وقتی اراده ملی و ملت چیزی را خواستند، حاکمیت باید آن را بپذیرد".

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: 2 نکته خطرناک در این سخن وجود دارد؛ اول اینکه آیا درست فهمیده است که ملت آنچه او گفته است را می‌خواهد؟ و دوم اینکه این خطرناک است که بگوید امت به امام خط دهد و این یعنی تکرار صفین.

حاجی‌صادقی بابیان‌اینکه در صفین، تحمیل رأی‌علی‌الولایه بود افزود: دشمن می‌خواهد خطوط قرمز را عوض کند.

وی متذکر شد: خطوط قرمز امام علی(ع) معاویه بود اما کاری کردند که امام علی(ع) نه‌تنها با معاویه کنار آید بلکه مذاکره هم انجام دهد و امروز نیز به دنبال انجام این مورد هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اکنون زمانِ دفاع از ولایت و دفاع از انقلابی است که اسلام ناب را زنده کرد.

یکی از رسالت‌های روحانیت در ماه محرم، تقویت ولایت‌محوری است

حاجی‌صادقی بابیان‌اینکه یکی از رسالت‌های روحانیت در ماه محرم، تقویت ولایت‌محوری است افزود: وقتی مقام معظم رهبری روی موضوعی صحبت کردند، برخی افراد اصرار دارند فردای آن،به گونه‌ای دیگر سخن بگویند که این اقدام، دوقطبی‌کردن جامعه و کاری خطرناک است.

وی اظهار کرد: ما طرفدار وحدت هستیم؛ قرآن به ما گفت محور وحدت، توحید است و تجلّی توحید در ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارمین رگ حیاتی را ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها و رواج ضدارزش‌هاست که به طور زیبا به دست مسوولان انجام می‌دهد.

حاجی‌صادقی اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که آخوندزاده است و خودش سابقه طلبگی دارد و برخی آخوندها، این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: معاون رئیس‌جمهور می‌گوید ما دنبال قانونی هستیم که زنان برای سفر خارج از کشور به اجازه شوهر نیاز نداشته باشند که این موضوع، واکنش آیت‌الله سبحانی را در پی داشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان این سؤال که آیا مشکل کشور آمدن خانم‌ها به استادیوم و موسیقی شده است که به همه استانداران ابلاغ می‌کنند کنسرت‌ها برگزار شود؟

حاجی‌صادقی رگ حیاتی چهارم را مقاومت و تبرّی عنوان و اظهار کرد: برخی از روحانیون با کمال پررویی می‌گویند "از مرگ نگویید بلکه اسلام رحمانی را بیان کنید؛ اصلا مرگ برآمریکا مال ما نبود و مال کمونیست‌ها بود که در ادبیات ما وارد شد"!

وی، بُعد جهانی انقلاب و مردم را دیگر رگ‌های حیاتی انقلاب اسلامی برشمرد.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها