خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود؛

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع «ازدواج جوانان» برگزار شد

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع ازدواج در تالار سلامت این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۹۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور حمید دهقان جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع ازدواج در تالار سلامت این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دانشجویان دختر و پسر برگزار شد دکتر حمید دهقان در ابتدا با بیان سخنانی در خصوص ازدواج و علت بالا رفتن سن ازدواج یکی از مهمترین دلایل آن را تر جوان ها از ازدواج بیان کرد و افزود: همه فکر می کنند دلیل ازدواج نکردن جوانان و مهمترین آن اقتصاد است اما با بررسی های انجام شده بسیار از کسانی که متمول و پولدار هم هستند از ازدواج سر باز می زنند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده تنها دلیلی که می توان برای این موضوع ذکر کرد تغییر ذائقه جوان امروز ماست و این علل مختلفی دارد که می توان به مهمترین آن که زندگی ماشینی و اثرگذاری وسایل ارتباط جمعی است اشاره کرد.

این جامعه شناس تصریح کرد: البته در جهان نیز ما با این پدیده روبرو هستیم که ازدواج کاهش یافته است و دلیل آن همین تغییر ذائقه و نگرش به بنیان خانواده هاست که باید بدان دقت و توجه ویژه داشت.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه خانواده استوار ترین بنیان و نهاد در جامعه اسلامی است گفت: ما در اسلام به ازدواج توصیه فراوان داریم اما در سایر کشورها این موضوع کمرنگ است و این بر می گردد به تغیر فرهنگ جامعه و الگو گرفتن از فرهنگ های بیگانه که متاسفانه ترویج می شوند.

دهقان با بیان اینکه متاسفانه ترس از اقتصاد در ازدواج سبب بنا نشدن خانواده و ازدواج است عنوان کرد: این ترس اقتصادی سبب می شود دختر و پسر تمایلی به ازدواج نداشته باشند و در عوض زندگی در کنار هم در دوران دانشجویی را زندگی سفید را تجربه کنند که هیچ هزینه ای ندارد و آنها نیز نیازهایشان برطرف می شود.

وی با اشاره به خانواده ها و توجه آنها به دیدگاه های مادی نیز بیان کرد: امروز متاسفانه خانواده ها نیز رو به ازدواج مادی رفته اند و توقع دارند داماد مرفه و پولدار باشد و از موضوعات معنوی کمتر دقت دارند و این سبب می شود بنیان خانواده جدید کمتر شکل بگیرد.

دهقان با تاکید بر اینکه ازدواج آسان باید از دانشگاه شروع شود گفت: دانشگاه محل تحصیل علم و دانش و روشنگری و نگاه واقعه بینانه به مسائل است و دانشجو ما با راهنمایی درست می تواند ازدواج آسان را در پیش بگیرد و با حمایت دانشگاه و سایر نهادها در این راه حرکت کند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ازدواج سبب می شود بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های جامعه کاهش یابد اضافه کرد: تشکیل خانواده سبب آرامش روح و فکر زوجین می شود و آنها با فراغ بال می توانند به ادامه راه پیش روی خود امیدوار باشند و در این مسیر روشن قدم بگذارند.

وی با توصیه به دانشجویان برای واقع گرا بودن و توجه به آینده گفت: شما همیشه جوان نیستید و اشتیاق و ذوق و علاقه و نشاط ندارید و باید از این فرصت به نحوه شایسته استفاده و با تشکیل خانواده به اهداف آینده خود با خاطری آسوده دست یابید.

در این برنامه دانشجویان سوالات خود در زمینه ازدواج و موانع و راهکارهای آن را مطرح کردند و استاد دهقان به آنها پاسخ گفت.

این برنامه در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی و تشویق به ازدواج آسان به همت بسیج دانشجویی و همکاری نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها