خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید احیا شود و مسئولین در این امر باید فعالیت مستقیم داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۳۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، جلسه ستاد اعضای امر به معروف و نهی از منکر با حضور جانشین امام جمعه گرمسار،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس اداره ارشاد، رئیس اداره اوقاف، معاون صنعت و معدن، بخشدار ایوانکی و معاون حوزه علمیه خواهران در سالن جلسات سپاه ناحیه گرمسار برگزار شد.

ایرج گلینی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار ضمن قدردانی از زحمات مسئولین مرتبط با احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ما مسلمانان در قبال فعالیت های عمومی یکدیگر در جامعه مسئولیم و نباید اجازه دهیم با رفتارهای ناشایست جامعه دچار اخلال و بی نظمی شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فروع دین است که علیرغم اهمیت آن خواسته یا ناخواسته در حال کم رنگ شدن است.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده؛ تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را محدود به یک هفته در سال نشود و این امر ضروری باید به همت مسئولان و عموم مردم احیا شود.

امر به معروف و نهی از منکر رسالت امام حسین (ع) در واقعه کربلا بود

امام جمعه گرمسار نیز در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر رسالت امام حسین (ع) در واقعه کربلا بود و امروز ما نیز وظیفه احیای این رسالت را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد اظهار داشت: امام حسین (ع) جان خود و همراهانش را در احیای این فریضه الهی از دست داد و بزرگان ما امروز در جامعه این امر را پررنگ تر بیان می کنند.

وی با تأکید بر اینکه فريضه امر به معروف و نهي از منكر تنها در تذكرات افراد عادي نسبت به بعضي گناهان جزئي خلاصه نمي‏شود، افزود: قيام بر ضد حكومت ستمگر و تلاش براي اصلاح ساختار سياسي جامعه و تشكيل حكومتی بر اساس حق و قرآن نيز از مصاديق امر به معروف و نهي از منكر است.

مهدی‌نژاد با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) بیان کرد: اگر پدر و مادر فرزندان را به خوبی تربیت کنند، مردم در جامعه به یکدیگر آزار عملی و لسانی نرسانند و بدبینی در جامعه ریشه کن شود؛ غربت و تنهایی از بین خواهد رفت.

وی ریشه بیشتر مشکلات جامعه را در جهل و نادانی مردم عنوان کرد و گفت: همه‌ما مسلمانان وظیفه داریم یکدیگر را در برابر جهل و نادانی آگاه سازیم تا مشکلات ریشه کن شود و جامعه ای منظم و یکپارچه را الگوی جوامع دیگر قرار دهیم.

امام جمعه گرمسار با اشاره به اینکه هفته آغازین ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است؛ بیان کرد: از تمامی هیئت های مذهبی در ماه محرم بازدید می‌شود و راه اندازی اسب و شتر در محرم امسال باید محدود شود ضمن اینکه شهرستان گرمسار ظرفیت تشکیل هیئت عزاداری جدید را ندارد و از مسئولین مرتبط تقاضا دارم مجوز تشکیل هیئت های عزاداری صادر نکنید.

ناحیه گرمسار با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده؛ تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را محدود به یک هفته در سال نشود و این امر ضروری باید به همت مسئولان و عموم مردم احیا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها