مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر:

نتیجه جدایی دین و عقل داعش است/ جریان تکفیری به هیچ‌وجه حاظر به گفت و گو نیستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اسلام درون خود هم عقلانیت دارد هم معنویت و اگر این دو از یکدیگر جدا شوند نتیجه‌اش همین داعش می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۰۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم اعلمی‌نژاد در نشست بررسی مسائل عقیدتی در این سپاه، اظهار کرد: عقل و خردورزی، جان‌مایه دین و دینداری، و پایه اصلی جامعه آرمانی اسلام است و مهم ترین هدف برانگیخته شدن پیامبران الهی، شکوفایی آن می‌باشد.

اعلمی‌نژاد افزود: در قرآن کریم از نعمت خرد با تعبیرهای گوناگونی چون عقل، قلب و حکمت یاد و ذکر شده بوده و همچنین از جمله اوصاف عقل در قرآن، «خیر کثیر» است.

وی با تاکید بر اینکه خرد، بهترین هدیه الهی به بنی‌آدم است، ادامه داد: بي‌شک يکي از نعمت‌هاي بزرگ خداوند به بندگانش نعمت عقل است تا بوسيله اين نعمت، فرزندان ابوالبشر ،نسبت به ساير جانداران برتري يابند و راه تکامل و رسيدن به قرب الهي را طي نموده و به سعادت دنيا و آخرت نائل شوند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه عقل در نصوص دینی از جایگاه بسیار ارزشمند و ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید ابزارهای مختلف برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت برتر در عرصه‌های مختلف بین‌الملل شناسایی شود.
اعلمی بیان داشت: جبهه انقلاب اسلامی نیازمند تقویت همه‌جانبه است و در این زمینه باید تمامی آسیب‌ها به درستی شناسایی و به‌موقع برطرف و حل شوند.

وی تصریح کرد: جریان سلفی‌گری که امروز در جهان در حال قدرت گرفتن توخالی است و با انقلاب اسلامی تعارض دارند زیرا در نصوص دینی ما عقل دارای یک جایگاه بسیار ارزشمند بوده و فعالیت این گروه‌ها عقلانی که نیست بلکه کاملا شیطانی است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: معنویت و دین منهای عقل و خردورزی به هیچ‌وجه معنایی ندارد ولیکن برخی از گروه‌ها جدایی بین دین و معنویت و عقل را مطرح می‌کنند.

با اشاره به اینکه جریان سلفی و تکفیری به هیچ‌وجه حاظر به گفت و گو نیستند ادامه داد: اسلام درون خود هم عقلانیت دارد هم معنویت و اگر این دو از یکدیگر جدا شوند نتیجه‌اش همین داعش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار