خبرهای داغ:
زهرا نصیری
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی نزاجا:
دانشگاه علمی و کاربردی، انقلاب در عرصه علم و فناوری است، چرا که جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که باید بستر کار برای آن‌ها فراهم شود و بر اساس شغل تحصیل کنند.
کد خبر: ۸۵۷۹۳۶۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی نزاجا بااشاره به اینکه ارتقا توان علمی و رزمی کارکنان از اهداف مهم ارتش است گفت: درراستای تحقق این هدف مرکز جامع علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی نزاجا که ازسال قبل فعالیت خودرا درسطح به کارگیری نیروهای نظامی آغاز کرده است امسال اقدام به پذیرش دانشجودرسطح عمومی نموده است.

امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی،در نشست خبری با خبرنگاران،بمناسبت دومین سال تاسیس این دانشگاه با بیان اینکه در آینده به سمت پذیرش دانشجویان آزاد حرکت خواهیم کرد افزود: این مرکز در میان 8 مرکز علمی کاربردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیشترین پذیرش را دارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی، انقلاب در عرصه علم و فناوری است،به ازای هر یک صندلی که از دانشگاه‌های دیگر خالی می‌شود، یک صندلی به دانشگاه علمی و کاربردی افزوده می‌شود، چرا که جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که باید بستر کار برای آن‌ها فراهم شود و بر اساس شغل تحصیل کنند.

وی ادامه داد: بالا بردن مهارت کارمندان و کارکنان ارتش از اهداف تأسیس مرکز علمی و کاربردی شهید صیاد شیرازی است افراد، با مهارتی که به آن‌ها داده می‌شود تخصص خود را ارتقا داده و بر اساس نیاز روز بازار کار، نیرو تربیت می‌شود، پس هم شاغل می‌شوند و هم تخصص می‌گیرند.

رییس مرکز علمی و کاربردی شهید صیاد شیرازی نزاجا خاطرنشان کرد: 750 هزار نفر در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور تحصیل می‌کنند و تخصص‌های لازم و آموزش‌های ویژه برای افزایش مهارت و ارتقا در شغل به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه همسران، فرزندان و بازنشستگان خانواده ارتش نیزمی‌توانند در دوره‌های علمی و کاربردی شرکت کنند، افزود: مرکز نزاجا ادعا دارد در بین سایر مراکز علمی و کاربردی کشور رتبه ممتاز را دارد و بهترین امکانات آموزشی و رفاهی را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

امیر سرتیپ دوم رضا جهادی گفت: این مرکز سال گذشته با دو رشته تحصیلی و 130 دانشجو کار خود را آغاز کرد ودر سال تحصیلی 94-95 در هشت رشته و در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

جهادی ارسی؛با اشاره به رشته‌هایی که درمرکزعلمی و کاربردی شهید صیاد شیرازی تدریس می‌شود، گفت: رشته‌های نقشه‌برداری مسیر،عمران، فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه‌های گسترده، تربیت بدنی، گرایش مربیگری شنا و تیراندازی، روابط عمومی و حسابداری در این مرکز تدریس می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال اول فقط از بین کارکنان نظامی و نیروهای مسلح پذیرش دانشجو انجام شد، افزود: امسال شاغلین نظامی و عموم مردم را پذیرش خواهیم کرد.

امیرجهادی ارسی با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان این مرکز از بین شاغلین و خانواده های نظامیان و 30 در صد آزاد هستند، اظهار کرد: هشت مرکز علمی کاربردی آجا در شهرستانهای تهران، اصفهان، اهواز، شیراز و بروجرد وجود دارد.

وی افزود: با استفاده از مهارت آموزی در دانشگاه علمی کاربردی مهارت کارکنان پایور ارتش را در رشته های تخصصی و مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی ایران بالا می بریم.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: درجه داران ارتش که نمی توانستند ادامه تحصیل دهند با استفاده از امکاناتی که در دانشگاه علمی کاربردی فراهم شده قادر به ادامه تحصیل شدند و تخصص خود را در مباحث نظامی ارتقاء دادند.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی شهید صیاد شیرازی آجا با بیان اینکه این دانشگاه از امکانات خوبی بهره مند است، گفت: در ایران از نظر امکانات با هیچ دانشگاهی قابل مقایسه نیستیم و تمام امکانات در این مرکز مهیاست.

امیرجهادی ارسی با اشاره به امکانات و بسترهای موجود در مرکز علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی از جمله سالن تیراندازی کلت بادی و سلاح بادی و استخر گفت: سایر دانشگاه های استان هم می توانند از امکانات و ظرفیت های مرکز شهید صیاد شیرازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو داریم، افزود: در آینده برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی همچنین بااشاره به اینکه رسانه‌های داخلی به خوبی در برابر حملات رسانه‌های بیگانه که آبشخور آن‌ها استکبار است، ایستادگی کرده‌اند بیان داشت:فاجعه منا عید ما را به عزا تبدیل کرد و بی‌خردی، سوء مدیریت و ناتوانی آل سعود را درمدیریت حرمین شریفین نشان داد. هر آزاده‌ای نیز که این خبر را شنید، به آل سعود لعنت فرستاد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: مقام معظم رهبری با سخنرانی با صلابت خود اقتدار کشور را نشان داد و دیدیم که پس از سخنرانی ایشان آل سعود کوتاه آمد.

جهادی ارسی اضافه کرد: دور تا دور کشور بی‌ثباتی و آتش است، اما ایران دریای آرام و کشتی با ثباتی است که هوشمندی مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم و توانمندی نیروهای مسلح به ویژه ارتش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات