خبرهای داغ:
دربسیاری کارگاه های زیرزمینی و غیر مجاز استان اصفهان، موارد زیادی از تولید مصالح ساختمانی مشاهده می شود که این موضوع باید مورد توجه اساسی سازمان نظام مهندسی و شهرداری قرارگیرد و نسبت به رفع آن اقدام شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۳۵۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان؛مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان، بااشاره به فعالیت کارگاه های زیرزمینی و غیر مجاز درزمینه تولید مصالح ساختمانی دراستان اصفهان گفت: موارد زیادی از تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در این کارگاهها مشاهده می شود که این موضوع باید مورد توجه اساسی سازمان نظام مهندسی و شهرداری قرارگیرد و نسبت به رفع آن اقدام شود.چرا که ما با سلامت و امنیت جانی مردم روبه رو هستیم.

غلامحسین شفیعی ؛ در نشست خبری به خبرنگاران تاکید کرد: استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در شورای استاندارد استان نیز مطرح شده و قراراست پیگیری این موضوع توسط سازمان نظام مهندسی و شهرداری انجام گیرد.

وی بیان داشت: البته اصلی ترین کار دراین زمینه اجرای مصوبه به کار گیری مجریان ذیصلاح در عملیات های ساختمانی است.

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان، ادامه داد: وظیفه مجریان ذیصلاح ساختمانی، کنترل و نظارت برای استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد با هدف کاهش حوادث در ساخت و سازها در استانداری اصفهان مصوب شده، اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

شفیعی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری در استان اصفهان، 195 پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل شده است که مصالح ساختمانی مانند تیرچه و بلوک حجم بیشتری را در ابطالی ها دارند.

مدیرکل استاندارد اصفهان؛ همچنین به موضوع فعالیت برخی واحدهای تولیدی در اصفهان که اقدام به تولید و فروش یخچال های صنعتی و فروشگاهی غیراستاندارد می کنند اشاره کرد و گفت: این یخچال ها بدلیل مصرف برق زیاد وعملکرد نامناسب، خسارت زیادی به دولت و مردم وارد کرده اند که با این واحدهای متخلف برخورد می شود.

شفیعی؛ با اشاره به اینکه این یخچال ها اصلا فضایی برای استانداردنگه داشتن محصولات ندارند افزود:این اداره پیگیرجبران خسارت وارد شده به مصرف کننده از محل کالاها و خدمات غیراستاندارد و اگر مردم دراین زمینه به ما شکایتی را گزارش کنند آن را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 36 فقره شکایت در این زمینه داشتیم افزود:20 فقره ازآنها به نتیجه رسیده ومابقی دردست اقدام است.سعی مان براین است که ابتدا با مذاکره موضوع را حل کنیم اما اگربه نتیجه نرسید به مرحله حقوقی می رسد.

وی همچنین درباره نظارت بر واحدهای تولیدی آبلیمو در استان گفت: تا کنون دو واحد متخلف در این زمینه شناسایی شده است که اجازه تولید ندارند.

وی با بیان اینکه استاندارد تولید آبلیمو تا کنون پنج بار تجدید شده است افزود: برخی واحدهای تولیدی از مواد شیمیایی و اسانس برای تولید آبلیمو استفاده می کنند که برخی از این فرمولاسیون ها با استاندارد مطابقت دارد و امکان تشخیص اینکه آیا حتما از خود آب لیمو استفاده شده یا خیر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه فقط یک آزمایشگاه در کشور( در مشهد ) قادربه انجام آزمایش های استاندارد آبلیمو است گفت: اگر در تولید آبلیمو فقط از مواد شیمیایی استفاده شده باید روی بطری آن قید شود که آبلیمو مصنوعی است.

وی به بحث آسانسور مسکن های مهرنیزاشاره و تاکید کرد: همه این آسانسورها باید مورد تایید اداره کل استاندارد باشند و ما هیچ اغماضی در این زمینه داریم زیرا کوچکترین کوتاهی باعث حوادث جبران ناپذیر می شود.

وی به بازرسی و کنترل مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز بویژه اتوبوس های گاز سوز شهری و تاکسی های گاز سوز اشاره و تصریح کرد: این مخازن باید هر سه سال یک بار کنترل و هر پنج سال یک بار آزمایش کامل شود زیرا در اثر مرور زمان از داخل دچار خوردکی شده و اگر مشکی ایجاد شود مانند بمب متحرک در شهر هستند.

وی همچنین درباره آب معدنی اظهار کرد: تا کنون هیچ مورد آلودگی میکروبی در این مورد در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان، درباره استاندارد صنایع دستی نیز تاکید کرد: تاکنون در زمینه های قلمکاری، خاتم کاری، مینا و منبت کاری، کاربرد علامت استاندارد را ارایه کرده ایم.

شفیعی؛ با بیان اینکه چگونگی کار بیشتر صنایع دستی ها توسط اداره کل استان اصفهان تدوین می شود، خاطرنشان کرد: برای بسیاری از صنایع دستی موجود در سطح استان و کشور، استاندارد ملی وجود دارد، اما به کار بردن این استانداردها اجباری نیستند.

گفتنی است ؛ چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به روز جهانی استاندارد نامگذاری شده و شعار امسال روز جهانی استاندارد « استانداردها؛ زبان مشترک جهان » است.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها