خبرهای داغ:
امروزه با استفاده از برخی ابزار فرهنگی مانند اینترنت، فضای مجازی و ماهواره مشکلات فرهنگی در جامعه ما بوجود آمده است و ما در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مشاورانی امین آسیب های این گونه ابزار را تبیین می کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۴۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

حجت الاسلام کاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: خداوند متعال انسان را موجودی فرهنگی آفریده است به طوری که انسان منهای فرهنگ موجودی بی هویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: موضوع فرهنگ یک فراگیری در زندگی انسانها دارد و همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد به صورتی که یک دستگاه یا تشکل خاص نمی تواند عهده دار مسائل فرهنگی در جامعه باشد.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی دینی در جامعه فعالیت دارد و در نگاه سازمانی ما نگاه به فرهنگ دینی است.

نگاه به فرهنگ از زاویه دین، نه رصد دین از دیدگاه فرهنگ وظیفه ما است

لطفیان خاطرنشان کرد: ما در اصول کار سازمان تبلیغات اسلامی به فرهنگ از زاویه دین نگاه می کنیم؛ نه اینکه دین را از دیدگاه فرهنگی رصد کنیم و با پالایش برخی از مسائل که در عملکرد متدینین وجود دارد؛ سرو کار داریم.

وی ادامه داد: در حوزه برپایی مراسم جشن و سرور یا عزاداری برای ائمه اطهار علیهم السلام در حوزه فرهنگی مسجد کار می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در حوزه تبلیغ دین به صورت ویژه کار می کنیم و در حوزه مناسبات اجتماعی که گروه های مختلف برگزار می کنند؛ ما نیز مشارکت داریم.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل منافی فرهنگ در جامعه ما امروز قبح آن شکسته شده است گفت: ورود نا کارآمد و ناموزن برخی از ابزار فرهنگ که امروز ضد فرهنگ شده است مانند اینترنت و ماهواره در جامعه، مسبب نفوذ آسیب ها به حریم خانواده ها شده است.

ما در سازمان تبلیغات اسلامی توصیه ای کار می کنیم

لطفیان با بیان اینکه در نحوه پیشگیری از یک سری آسیب های فرهنگی مانند طلاق در جامعه از اختلاف سلیقه ها برخوردار هستیم ادامه داد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه توصیه ای کار می کنیم و مباحث مشورتی و توصیه ای را دنبال می کنیم زیرا سازمان تبلیغات اسلامی دستگاه قانونگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه طلاق اگر زن و شوهر هر دو نفر با هم توافق داشته باشند؛ طلاق بین آنان جاری می شود و این مشکل قانونی است و ما مبلغین وظیفه ارشاد و توصیه را برعهده داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: امروزه با استفاده از برخی ابزار مدرن مشکلات فرهنگی در جامعه ما بوجود آمده است که متاسفانه استفاده از این ابزار به نوعی جزعی از زندگی مردم جامعه شده است و ما در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مشاورانی امین آسیب های این گونه ابزار را تبیین می کنیم.

وی افزود: استفاده از ماهواره و فضای مجازی به شیوه نامناسب یک دوران گذاری است که اشتهای کاذبی برای بعضی ها بوجود می آورد و کانون زندگی ها را تهدید می کند و در نتیجه آثار و پیامدهای شومی را به دنبال می آورد.

مبلغین در مجالس وعظ و خطابه ضمن نصیحت افراد جامعه نسبت به مخاطرات استفاده های نامناسب از ابزارهای فضای مجازی در مورد آثار و پیامدهای آن و اینکه مستقیما روحیه جوانان و کانون خانواده ها را در جامعه امروز تهدید می کند؛ هشدار می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها