مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در چهارمین روز از کنگره شهداء چهار محال بختیاری گفت: سردار شهید حسین همدانی برای انتقال تجربیات دفاع مقدس به رزمندگان جبهه مقاومت عازم سوریه شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۱۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری و اقشار؛ با تسلیت شهادت سردار حسین همدانی از فرماندهان عالی رتبه سپاه و بسیج و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، گفت: سردار حسین همدانی فرمانده ای دلاور و خردمندی بود که بعنوان مستشار ارشد نظامی ایران به کمک محور مقاومت یعنی دولت و ارتش سوریه رفته بود.

دکتر سید رحیم صفوی، افزود: این شهید والامقام خدمات ارزشمندی برای نجات مردم سوریه از چنگال تروریستها و جنایتکاران داعشی انجام داد که بخش عمده ای از این خدمات قابل توصیف نیست.

وی، با اشاره به نقش و اهداف آمریکائیها و صهیونیستها در ایجاد گروه های تکفیری، مقاومت مردم و دولت سوریه در مقابل تروریستهای اجاره ای را یادآور شد و اظهار داشت: مردم و دولت سوریه پنج سال است که مقاومت می‌کنند و در این راه بیش از 250 هزار کشته و زخمی داده‌اند و ایران و عراق و حزب الله لبنان نیز در این مسیر، آنها را برای مقابله با این گروهک‌های فاسد و کودک‌کش که مزدوران صهیونیستها و آمریکا هستند، یاری می کنند.

صفوی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی برخورد با تروریستهای تکفیری، گفت: کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران در برخورد با تروریستهای تکفیری ادامه پیدا خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران همچنان روند هماهنگی مابین حزب‌الله لبنان و کشورهای روسیه، عراق و سوریه را در برخورد با تروریستهای تکفیری و به منظور شکست اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه خواهد داد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان این که ائتلاف روسیه، ایران، عراق و حزب الله لبنان برای کمک به ملت و دولت سوریه است؛ گفت: آواره شدن 9میلیون نفر از مردم عراق و سوریه، فرار سه میلیون نفر از مردم این کشورها به خارج و زندگی در اوج فلاکت و بدبختی، نتیجه حمایت آمریکا و صهیونیستها با پول برخی از کشورهای عربی از تروریستها است.

سرلشگر صفوی با اشاره به جنایات ونقش دولت عربستان در حمایت از گروه های تروریستی کودک کش و قتل عام مردم یمن، بحرین، عراق و سوریه، تأکید کرد: آل سعود تاکنون حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک نکرده است.

وی، آرامش و امنیت کشور را مدیون رهبری خردمند بیان کرد و گفت: ایشان فرمانده کل قوا در دفاع از بلاد اسلامی و مظلومان جهان است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت در منطقه عراق و سوریه و لبنان در مقابل توطئه های آمریکا و صهیونیست ها نقش محوری ایفا می کند که نشان دهنده قدرت و عظمت ملت ایران است.

سرلشگر صفوی، ایستادگی زنان بحرین و مقاومت مردم یمن با پنج هزار شهید را یادآور شد و مردم ایران را الگوی مبارزان حزب الله در یمن، سوریه، عراق، بحرین و لبنان خواند.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در انقلاب مشروطه، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خواستار توجه تاریخ نویسان به این قطعه تاریخی دلیرمردان بختیاری شد.

ارسال نظرات