خبرگزاری بسیج: امور ایثارگران شهرداری باقرشهر به عنوان واحد ایثارگران نمونه استان تهران در رسیدگی به خانواده های معظم شهدا معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۹۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در نخستین همایش مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان تهران که با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط با امور ایثارگران برگزار شد، از امور ایثارگران شهرداری باقرشهر به عنوان واحد ایثارگران نمونه استان تهران در رسیدگی به خانواده های معظم شهدا تقدیر شد و جواد مغروری مشاور شهردار باقرشهر در امور ایثارگران لوح سپاس خود را از رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و استاندار تهران دریافت کرد.

جواد مغروری مشاور شهردار باقرشهر در امور ایثارگران در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی گفت: امور ایثارگران شهرداری باقرشهر با استفاده از تمامی امکانات شهرداری و همکاری مدیران و مسئولین این اداره تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا خادم لایقی برای خانواده های معظم و معزز شهدا باشد.

وی افزود: پس از رحلت نابهنگام مسئول سابق این واحد، خادم الشهدا حاج محمود فخامتی، ما تمام توانمان را بکار بستیم تا اهداف و برنامه های تبیین شده را ادامه دهیم و کسب لوح سپاس از استانداری تهران در امور ایثارگران حاصل زحمات و تلاش آن بزرگوار است.

مغروری افزود: دلجوئی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در ایام و مناسبتهای مختلف، پیگیری مطالبات این خانواده ها، همکاری با بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان ری، شرکت در مراسم ترحیم و برنامه ریزی جهت برگزاری یادواره های شهدا با همکاری مساجد، پایگاههای بسیج و ادارات شهر از جمله اقدامات امور ایثارگران شهرداری باقرشهر بوده است.

وی ادامه داد: اسناد و اطلاعات شهدا و بانک اطلاعاتی برای هر یک از شهدا و ایثارگران با هدف نشر فرهنگ ایثار و شهادت تولید محتوا و استفاده در تقویم ها، بنر ها و یادواره ها و چاپ کتاب تهیه و جمع آوری شده است تا مفهوم ایثار و شهادت و رشادتهای دلاورمردان جبهه حق علیه باطل برای آیندگان ماندگار گشته و پیام انقلاب اسلامی و شهدا به نسل های آینده منتقل گردد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مختلف توسط این واحد به مراسم تقدیر و تجلیل از جانبازان در روز میلاد قمر بنی هاشم (علیه السلام) و روز جانباز، تقدیر از آزادگان در روز بازگشت آزادگان، برگزاری مراسم وارثان لاله ها جهت تقدیر از فرزندان و برادران شهدای شاغل در شهرداری باقرشهر، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و برگزاری مراسم تشییع شهدای مدافع حرم و مساعدت در برگزاری یادواره این عزیزان از جمله اقدامات انجام شده است.

 مغروری در ادامه به طرح های امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: پیشنهادات متنوعی نیز از سوی امور ایثارگران در خصوص ایجاد بوستان دفاع مقدس، ایجاد باغ موزه تخصصی و خانه شهید، تدوین و آماده سازی دائره المعارف بزرگ شهدای باقرشهر، طراحی و اجرای نقاشی دیواری با استفاده از تمثال مبارک شهدا، تدوین سند راهبردی خدمات رسانی به خانواده معظم و معزز شهدا، نصب تندیس مناسب در میادین اصلی شهر و بوستان ها طرح هایی بوده که ارائه شده و در دست بررسی و اقدام است.

مشاور شهردار در امور ایثارگران در پایان متذکر شد: برگزاری زیارت عاشورا و مراسمات مذهبی و اقامه نماز جماعت برنامه های دیگری است که توسط این واحد برنامه ریزی و اجرا می گردد.

نخستین همایش مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، مهندس هاشمی استاندار تهران، معاونین استاندار، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، فرمانداران، شهرداران و مدیران و مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان تهران به ‌همت دفتر رسیدگی به امور ایثارگران استانداری تهران و به میزبانی شهر لواسان برگزار شد.

 

ارسال نظرات