کارشناس مسائل اجتماعی گفت: زمانی که فرد احساس پوچی می کند و دچار افسردگی می شود به سمت گوشه گیری و انزواطلبی سوق پیدا می کند که در نهایت احساس می کند تمایل به خودکشی دارد و دست به این اقدام می زند.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۶۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص یکی از معضلات جامعه که گریبان گیر جوانان شده است اشاره کرد و اظهار داشت: خودکشی از جمله مسائل و معضلات اجتماعی است که امروزه با توجه به مشکلات موجود جوانان بسیاری در سن پایین اقدام به این عمل می کنند.

وی افزود: زمانی که فرد احساس پوچی می کند و دچار افسردگی می شود به سمت گوشه گیری و انزواطلبی سوق پیدا می کند که در نهایت احساس می کند تمایل به خودکشی دارد و دست به این اقدام می زند.

کارشناس مسائل اجتماعی به دلایل خودکشی جوانان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی، شکست های تحصیلی و عشقی، ورشکستگی مالی، بیکاری و عدم برخورداری از سلامت جسمی، روحی و روانی از جمله دلایلی است که جوانان خودکشی را بهترین حرکت و عمل در جهت بهبود وضعیت کنونی خود می دانند.

وی در ادامه عنوان کرد: خودکشی از نظر دین اسلام حرام است و نه تنها زندگی دنیوی بلکه زندگی اخروی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد که وقتی فرد از لحاظ روحی و روانی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، به فکر خودکشی می افتد.

محمدی در پایان گفت: این حرکت باید توسط مسئولین و رسانه ها مورد توجه قرار گیرد و با بررسی علل افزایش آمار خودکشی در جوانان به رفع این معضل در جامعه اقدام شایسته ای انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها