دبیر کنگره بزرگداشت شهدای بوشهر گفت: چهار محل قدیم بوشهر یک پنج شهدای شهر بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند که برای گرامیداشت یاد و خاطره این حماسه آفرینان نخستین کنگره این شهدا در آذرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۰۶۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

 

به گزارش خبرگزای بسیج از بوشهر؛ دبیر کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل قدیم بوشهر در گفت‌گو با خبرگزاری بسیج با بیان با بیان اینکه استان بوشهر در همه عرصههای دفاع مقدس نقش مهم و تاریخ سازی داشته است اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم ولایتمدار و متدین این استان با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس از شرف این مرز و بوم دفاع کردند.

 وی با بیان تاریخچه‌ای از مبارزات و حماسه علمای مبارز و ساکنان چهار محل قدیم بوشهر، به سهم بالای شهدای این منطقه از بوشهر اشاره کرد و گفت: چهار محل قدیم بوشهر با تقدیم 50 شهید، حدود یک پنجم از شهدای شهر بوشهر را به خود اختصاص داده است.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل قدیم بوشهر افزود: این پیشینه حماسی و انقلابی سبب شد که خود رزمندگان و بازماندگان شهدای چهار محل بدون هیچ چشم داشتی حرکت بزرگی آغاز کنند و برای شناساندن شهدا و پیشینه تاریخی و انقلابی این خطه از مرکز استان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رکنی تولید کلیپ صوتی تصویری، تدوین کتاب عکس شهدا، بازسازی و صورتگری رایانه‌ای تصاویر شهدا و راه‌اندازی وب سایت کنگره بزرگداشت شهدای چهارمحل را از جمله اقدامات انجام شده توسط کنگره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این کنگره اواخر فصل پاییز برگزار می‌شود گفت: کنگره سرداران و شهدای چهار محل قدیم بوشهر در آذرماه امسال برگزار می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها