خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی خبر داد

عضویت بیش از 4 هزار کودک استان در کتابخانه سیار روستایی کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از عضویت 4 هزار و 600 کودک خراسان جنوبی در کتابخانه سیار روستایی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۹۰۶۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی حضور کتابخانه سیار در روستاها را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: به همت و تلاش مربیان کتابخانه های سیار روستایی، جدید‌ترین کتاب‌های منتشر شده کانون در اختیار دانش آموزان روستاهای دور و نزدیک قرار می گیرد.

وی وجود کودکان و نوجوانان را در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارزشمند دانست و افزود: تعامل و هم ‌فکری آموزش و پرورش به ویژه در روستا با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه های سیار سبب ایجاد تعامل و شرایط مطلبو برای بهره مندی بچه های روستایی از فعالیت های فرهنگی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه رسالت کانون است و مربیان نیز تلاش می کنند به شیوه‌های مختلف کودکان را به مطالعه کتاب علاقه‌مند کنند.

صمدی با اشاره به فعالیت های مهم کتابخانه سیار روستایی، گفت: در این کتاب‌خانه‌ها فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند روخوانی قرآن کریم، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نقد و بررسی کتاب، اجرای نمایشنامه‌، نقاشی، خوشنویسی، کاردستی، پخش فیلم، اجرای بازی های محلی و بومی توسط مربیان در کنار امانت دادن و معرفی کردن کتاب‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی با محوریت ‌کتاب و کتاب‌خوانی و بر پایه‌ تعالیم اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: آشناسازی کودکان با کتاب و کتابخوانی، مهارت‌های علم و دانش آنها را افزایش داده و جایگزین بسیاری از تفریحات ناسالم همچون استفاده نامناسب از فضاهای مجازی است.

صمدی با اشاره به جایگاه کتاب در زندگی انسان افزود: دشمن، آینده فرزندان را هدف قرار داده و اگر ما فرزندان خود را با کتاب انس ندهیم، آنها از آینده خویش غافل می‌مانند.

وی با بیان اینکه نعمت‌های ارزشمندی همچون کتاب نیاز به شکرگزاری دارد، گفت: مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندگی نوعی شکرگزاری نعمت‌های فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: نزدیک به 48 هزار و 198 جلد کتاب در کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها