رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای باید ۵۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: تولید این محصول در سال‌جاری نسبت به سال قبل حداکثر بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۸۵۷۹۰۳۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج هوسمی  با بیان اینکه باید در قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای تجدیدنظر شود، اظهارداشت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی ۱۳۹۵-۱۳۹۴ باید افزایش پیدا کند، در غیر این صورت باغات این محصول رها می شوند.

وی با اشاره به اینکه نرخ‌های فعلی پاسخگوی همه احتیاجات چایکاران نیست، گفت: در گذشته بسیاری از کشاورزان چایکار، به دلیل سختی‌ها و فشار زیادی که بر آنان وارد شد، مجبور به رها کردن باغات خود شدند، ضمن اینکه احیای این باغات نیازمند تلاش و توجه فوق العاده است.

رئیس اتحادیه چایکاران، کشاورزی را تنها منبع درآمد بسیاری از چایکاران کشور عنوان کرد و ادامه داد: دولت باید قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای را در سالجاری نسبت به سال قبل حداقل ۵۰ درصد افزایش دهد.

هوسمی با بیان اینکه از دیگر اقدامات لازم برای تولید سال آینده، پرداخت به موقع اعتبارات به زراعی به چایکاران است، گفت: بیشتر کشاورزان فقیر هستند و توان انجام عملیات به زراعی را با سرمایه خود ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از چایکاران چین چهارم (چین پایانی) برگ سبز چای را آغاز کرده اند، افزود: کشاورزان دیگر تا چند روز آینده برداشت را آغاز می کنند و این برداشت تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

به گفته رئیس اتحادیه چایکاران کشور، میزان تولید برگ سبز چای در سال‌جاری نسبت به سال قبل، حداکثر ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد دارد.

به گزارش مهر، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ برای برگ درجه یک و دو به ترتیب معادل ۲۱ هزار و ۸۰۰ ریال ریال و ۱۲ هزار و ۱۰۰ ریال بوده است.

ارسال نظرات