دولت آمریکا در واکنش به علاقمندی شرکت های غربی برای بازگشت به ایران به طور خصوصی به آن ها هشدار داد تحریم های ایران هنوز پابرجاست.
کد خبر: ۸۵۷۹۰۰۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رویترز اعلام کرد دولت اوباما به طور خصوصی به دولت های خارجی و بانکداران آمریکایی گوشزد کرده است تحریم های ایران هنوز به قوت خود باقی است.

کاخ سفید همچنین به شرکت های غربی هشدار داده است برای سرمایه گذاری در بخش نفت ایران و سایر صنایع تا پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای دست نگه دارند.

بر اساس این گزارش که به نقل از منابع دولتی و دیپلماتیک تهیه شده است وزارت خارجه آمریکا با ارسال پیامی به سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان تاکید کرده است تحریم های ایران هنوز پابرجاست.

وزارت خارجه آمریکا در این پیام تاکید کرده است تحریم ایران تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرده است لغو نخواهد شد.

یک دیپلمات مستقر در لندن در این باره گفت: آمریکا می خواهد به دولت ها بگوید که قبل از این کشور وارد معامله با ایران نشوند.

هنوز مشخص نیست لایه های مختلف تحریم های غرب علیه ایران چه زمانی برداشته می شود اما کارشناسان می گویند اگر ایران به توافق هسته ای پایبندی نشان دهد بخشی از مراودات مالی بین المللی با این کشور در سال آینده میلادی ازسرگرفته می شود.

طی سه ماه گذشته پس از نهایی شدن مذاکرات هسته ای هیئت های متعددی از کشورهای اروپایی برای ازسرگیری تجارت با ایران وارد این کشور شده اند. در عین حال کمتر قراردادی در این رفت و آمدها به امضا رسیده است.

ترساندن شرکت های غربی یکی از اصلی ترین حربه های دولت آمریکا برای پایبند نگه داشتن آن ها به رژیم تحریم های خود علیه ایران بوده است. یک مقام آگاه دیگر در این باره گفت: دولت آمریکا به طور منظم با سهامداران بخش خصوصی و دولت ها در مورد ایران در ارتباط است.

علاوه بر آن، مقامات آمریکا اخیرا مذاکراتی را با مدیران نفتی و بانکی در واشنگتن و نیویورک برگزار کرده و به آن ها گوشزد کرده اند تحریم ها همچنان پابرجاست.

بر اساس این گزارش به تعویق افتادن کنفرانس نفتی لندن که قرار بود در آن ایران قالب جدید قراردادی خود را رونمایی کند پس از آن انجام گرفت که مقامات آمریکا در تماس با دیپلمات های انگلیسی نگرانی خود را از برگزاری این کنفرانس پیش از لغو تحریم ها ابراز داشتند. قرار بود این کنفرانس 14 دسامبر برگزار شود.

ارسال نظرات