خبرهای داغ:
تربیت و آموزش ناحیه برخوار برگزار کرد:
حجت الاسلام فتاحی گفت: کلاس های آموزشی مثل گندم که در چند شهر برخوار برگزار شد، نقش بسزایی در کاهش طلاق ها، آموزش مهارتهای زندگی و بهبود روابط زوجین داشته است.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ حجت الاسلام فتاحی با اشاره به تاثیر بسیار مطلوب دوره های آموزشی «مثل گندم» برای خانواده ها گفت: ۱۰ جلسه آموزشی متداوم با حضور اساتید زن برگزار شد که با استقبال ۱۲۰۰ خانم روبرو شد، به نحوی که اکثر شرکت کنندگان مطالب را به صورت جدی یادداشت و پیگیری می کردند، دور دوم این جلسات نیز با ۱۰۰۷ شرکت کننده خانم طی ۱۰ جلسه برگزار شد.

مسئول برگزاری دوره های آموزشی «مثل گندم» افزود: ماحصل کلاسهای آموزشی مثل گندم، این بود که خانواده ها، «می توان زندگی را شیرین کرد» را باور کردند، همچنین یکی از اهداف ما که تفهیم باور «زندگی خوب به دست آوردنی نیست، ساختنی است»؛ بود نیز با برگزاری این جلسات محقق شد.

حجت الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: برای آقایان متاهل ۱۰ جلسه کلاس آموزشی در شهر دستگرد و دولت آباد با حضور600 نفر برگزار شد که برای آن ها نیز نتایج خوبی را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه طبق آمارها و بررسی ها، ۷۰درصد طلاق ها در شهرستان برخوار در دوران عقد و پنج سال ابتدای زندگی است، اظهار کرد: عدم فراگیری مهارت های زندگی توسط زنان و مردان، نتیجه بسیار مشخصی از آمارهای گرفته شده بود که بر این اساس، کارگاه های آموزشی با هدف تقویت مهارت های زندگی تشکیل شد.

مسئول تربیت آموزش سپاه برخوار در خصوص ثمره برگزاری این دوره ها اذعان کرد: جلسات مثل گندم باعث شد تعداد بیست و هشت خانواده از معضل طلاق نجات یابند و به گفته بیست و هشت نفر از شرکت کنندگان، این بهترین نتیجه ای بود که این دوره ها برای آن ها رقم زد، همچنین به گفته برخی از آن ها تمایل به خواندن نماز با این کلاس ها زیاد شد چرا که با افزایش محبت در خانواده، آرامش پدیدار و منتج به افزایش انگیزه برای نماز خواندن هم می شود.

حجت الاسلام فتاحی با بیان ابنکه زندگی خوب هیچ جا نیست و این ما هستیم که باید برای ساختن زندگی خوب تلاش کنیم، گفت: خیلی از افراد زنده مانی دارند و زندگانی ندارند که با برگزاری این جلسات، به راحتی با فنون و فرمول ده گانه ای که توسط اساتید ارائه شد آمار طلاق ها کم، و به اذعان خود خانواده ها بسیاری از مشکلات آن ها مرتفع گردید.

وی ادامه داد: با برگزاری این کارگاه ها و دوره های آموزشی، شهرستان های دیگر نیز درخواست داده و با کلید خوردن این جلسات در برخوار، هم اکنون در بسیاری از شهرستان های استان این دوره ها در حال برگزاری است.

حجت الاسلام فتاحی اعلام کرد: در کارگاه های بعدی بسته آموزشی برای دوران عقد نیز ارائه خواهد شد چراکه تاثیر این دوران در میزان طلاق ها در شهرستان بسیار مهم و زیاد می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها