حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند: که مذاکره با آمریکا ممنوع است و جایز نیست.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۱۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه بهاباد، با تاکید بر اینکه دشمن دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارد به دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له در این دیدار فرمودند که مذاکره با آمریکا ممنوع است و جایز نیست، آن‌هایی که تصور می‌کنند در پس برقراری رابطه با آمریکا منافع زیادی برای کشور نهفته، بدانند آمریکا برای ما دندان‌هایش را تیز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن‌شناسی و بصیرت‌شناسی باید بیشتر و کامل‌تر شود، تصریح کرد: امروز همه تلاش قدرت‌های استکباری با نظام اسلامی دشمنی دارند و ما باید همواره با شناخت کامل از آنها، در ارتباط با برنامه‌هایمان تصمیم بگیریم.

دهقانی افزود: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، آمریکا هم از این مذاکرات به دنبال نفوذ در ایران است و ما زیر بار این مذاکرات نمی‌رویم ولی با سایر کشورها می‌توانیم بر اساس عدم وابستگی مذاکره داشته باشیم و این مسیر را باید مسئولان با هوشیاری عمل کنند.

امام جمعه بهاباد گفت: بعضی‌ها در فهم تاریخ اشتباه کردند، آن خطبه‌ها و نهیب‌های امیرالمومنین(ع) را با مذاکره امروز اشتباه گرفته‌اند، مذاکره‌ای که به عنوان بردبرد مطرح می‌شود هیچ موقع در زمان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نبوده است.

دهقانی با اشاره به فرارسیدن روز خانواده گفت: خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است و نقش مهمی در بقای جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه بنیان خانواده بر پایه آرامش، محبت و دوستی نهاده شده، یادآور شد: در این راستا احترام زوجین به یکدیگر، فرزندان به والدین و بالعکس سبب مستحکم شدن بنیان خانواده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی بر حفظ احترام و کرامت یکدیگر از سوی زن و شوهر تاکید کرد و گفت: گفتار پسندیده و رفتار نیک، فرد را نزد خانواده‌اش محترم و محبوب می‌کند.

وی با بیان اینکه ازدواج از مهم‌ترین پیوندهای اجتماعی است، بیان کرد: خانواده‌ها باید زمینه ازدواج‌های آسان و به دور از چشم و هم چشمی‌ها را فراهم کنند تا جوانان بتوانند در مسیر زندگی قرار گیرند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) در زمینه تکریم خانواده و توجه به این نهاد توجه زیادی دارند، گفت: خانواده‌ها باید نوع تربیت فرزندان را از اهل‌بیت(ع) بیاموزند و فرزندان خود را براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی تربیت کنند.

دهقانی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و دهه اول ماه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در ماه محرم امر به معروف ونهی ازمنکر فراموش نشود مجالس و محافلمان رنگ و بوی امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی نامگذاری  دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف ونهی از منکر تصریح کرد: باید روح عزت، غیرت، اتکا به خود، توکل بر خدا در جلسات امام حسین(ع) موج و دشمن شناسی مورد توجه قرار گیرد و عزاداری‌های ما باید سبک و سیاق آن به گونه‌ای باشد که امام حسین (ع) می‌پسندد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی امام جمعه بهاباد خواستار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و افزود: این فریضه الهی باید در جامعه پر رنگ شود.

 

ارسال نظرات