امام جمعه دامغان:

جنایت سرزمین منا در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است/ مذاکره با شیطان بزرگ مضر و بی‌فایده است

امام جمعه دامغان گفت: آنچه در منا رخ داد یک حادثه یا واقعه ساده نبود که کشورها و ملت‌های اسلامی بخواهند به سادگی از کنار آن بگذرند، جنایتی بود که در نیم قرن اخیر سابقه نداشته است.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۹۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا و وقایع حج امسال، اظهار داشت: کشتار غمبار سرزمین منا بر اثر بی‌کفایتی، بی لیاقتی و اعمال جنایت‌گونه رژیم آل سعود مسئله‌ای نیست که به راحتی و با گذر زمان از حافظه ملت‌‌های مسلمان پاک گردد، بلکه باید از جهات مختلف بررسی و بدان رسیدگی شود.

وی با یادآوری جنایات مختلف آل سعود در سال‌ها و ماه‌های اخیر، اضافه کرد: کشورهای اسلامی بالاخص کشورهایی که در این فاجعه حجاج خود را از دست داده‌اند باید با پیگیری مداوم تا روشن شدن حقایق از پای ننشینند.

مذاکره با شیطان بزرگ مضر و بی‌فایده است

امام جمعه دامغان در ادامه با تأکید بر مواضع قاطعانه و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در باب مضرات مذاکره با شیطان بزرگ، گفت: پرونده ظلم‌های بسیار آمریکا به ملت ایران و دیگر مسلمانان مظلوم جهان پاک شدنی نیست.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه عده‌ای غافل بر طبل مذاکره و رابطه با آمریکا به‌عنوان حلال مشکلات کشور می‌کوبند، اظهار داشت: ضربه مهلکی که آمریکا از انقلاب اسلامی خورده در تاریخ این کشور سابقه ندارد، از این رو همواره دشمنی آنها با ما بیشتر شده و تصور دوستی آنها ساده لوحانه است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا تنها دشمن ملت ایران نیست بلکه دشمن اسلام ناب است، افزود: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، مذاکره با این دشمن زیاده‌خواه مضر و بی‌فایده است زیرا آنها از هیچ راهی برای نفوذ و ضربه زدن به امنیت، اقتدار، استقلال و عزت ملت ایران اسلامی دریغ نمی‌کنند.

آمریکا در حقیقت حامی داعش است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات اخیر روسیه به مواضع تروریست‌های تکفیری در خاک سوریه اشاره کرد و تشکیل اعتلاف روسیه، سوریه، ایران و عراق را راه حل مناسبی برای ریشه کن کردن داعش و تروریست‌های تکفیری در منطقه عنوان کرد.

وی عکس العمل منفی و مخالفت آمریکا و شرکای اروپاییش به حملات روسیه به گروهک داعش در سوریه و کمک به حکومت قانونی و مردم بی دفاع این کشور را نشان دهنده چهره حقیقی آنها دانست و اضافه کرد: اعتلاف دروغینی که آمریکا و متحدانش برای فریب افکار عمومی تشکیل داده بودند، به‌جای بمباران داعش به آنها تجهیزات می‌رساند، اما امروز این اتحاد منطقه‌ای می‌تواند داعش را نابود کند.

شیوع منکرات در جامعه نتیجه بی‌توجهی به امر به معروف است

خطیب نماز جمعه دامغان با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم، امام حسین(ع) را احیاگر امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار داشت: اهمیت این فریضه الهی تا بدان جا است که فراموشی‌اش سبب شد، یزیدیان امام حسین(ع) و اهل بیت رسول الله را خارج از دین بنامند.

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر اهمیت، حرمت و قدرت دارد که امام حسین(ع) با شهادت خود و یارانش و اسارت خانواده و اهل بیتش به احیای این فریضه پرداخت، امروز نیز بی‌تردید شیوع منکرات در جامعه نتیجه بی‌توجهی ما به پیام کربلا یعنی امر معروف و نهی از منکر است  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار