خبرهای داغ:
نماینده بنیاد غدیر در استان همدان گفت: سردار شهید حسین همدانی سال ها در خاک سوریه و عراق برای احیا فرهنگ اسلامی تلاش کرد.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۸۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

سردار شهید همدانی برای احیاء فرهنگ اسلامی تلاش کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مرتضی حسنی حلم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که مردم پیام غدیر را درک کردند و عاشورا رقم خورد بصیرت شناسی بود، بیان داشت: پیامبر(ص) مامور شد دستور خدا را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه همه فرمایشات پیامبر(ص) عین وحی الهی است، ادامه داد: بیشتر افرادی که با علی ابن ابی طالب(ع) در غدیر بیعت کردند، بیعت را شکستند و دوباره از فرزند ایشان نیز ۵۰ سال بعد می خواستند بیعت بگیرند اما امام حسین(ع) بیعت را نپذیرفت چرا که بیعت با باطل تایید کفر و فساد است و اگر او بیعت می کرد به حکومت ظالمانه یزید مشروعیت می بخشید.

نماینده بنیاد غدیر در استان همدان با اشاره به اینکه برخی اعراب از سخنان پیامبر(ص) پیروی نمی کردند، اظهار داشت: پس از مرگ پیامبر(ص) برخی به جای حضور در تدفین پیامبر رفتند تا خلیفه پس از پیامبر را انتخاب کنند. این ها همه نشان از منعفت خواهی و قومیت گرایی است که باعث انحراف در جهان اسلام شد.

وی با بیان اینکه کشور های استکباری نیز به دنبال قبولاندن زیاده خواهی های خود به دیگران هستند،ادامه داد: اگر امام حسین(ع) در برابر یزید نمی ایستاد از اسلام ناب چیزی باقی نمانده بود، پس باید در برابر شیطان ایستاد، انقلاب اسلامی برگرفته از هویت عاشورا است.

حسنی حلم بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد این است که گروه خود خوانده ای مثل داعش خود را به اسلام منتسب می کند و جنایت به اسم اسلام و ظلم به اسم دیانت انجام می دهند، همان کاری که خلفای صدر اسلام انجام می دادند.

وی با بیان اینکه سید الشهدا(ع) قیام کرد که فرهنگ غدیر از یاد نرود، عنوان کرد: اکنون گروه های تکفیری جنایت هایی به اسم دین انجام می دهند و همه آنان اسلام را نشانه گرفته اما اسلام ناب از ایران در همه دنیا در حال حرکت است و این از لطف خداوند است.

نماینده بنیاد غدیر در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سردار شهید همدانی در راه ولایت پذیری قدم برداشت، وی سال ها در خاک سوریه و عراق برای احیای فرهنگ اسلامی تلاش کرد، در دوران جنگ، مقاومت، ولایت پذیری و اخلاص او فراموش نشدنی است، پس از سال ها مجاهدت این شهید بزرگوار مزد خود را گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات