خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سردار شهید همدانی از بزرگترین سرداران عالم اسلام بود، گفت: منیت برای سردار همدانی وجود نداشت.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۷۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان عنوان کرد: سردار همدانی از بزرگترین سرداران عالم تشیع و اسلام بود، شهادت وی مایه شادمانی است، چرا که آنان که خود را از عرصه خاک به افلاک رساندند، الگو شدند.

وی اظهار داشت: برخی داغ ها فراموش شدنی نیست، مسئولان استان، ستادی برای تشییع پیکر سردار شهید همدانی تشکیل دهند و امروز مجلس ترحیمی برای این شهید بزرگوار برگزار شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حال مساعدی نداشتم و با شنیدن خبر شهادت سردار بسیار متاثر شدم، ادامه داد: در تمامی فراز و نشیب انقلاب با سردار شهید همدانی همراه بودیم، منیت برای سردار همدانی مهم نبود، سردار همدانی از من خواست به همدان بیایم و نمایندگی ولی فقیه در استان را بپذیرم، به کار بردن لفظ برادر برای ارتباط من با سردار همدانی کم است.

وی اظهار داشت: عشق سردار شهید همدانی اسلام و نظام بود، نقش سردار همدانی در خاتمه دادن به فتنه ۸۸ بسیار تعیین کننده بود چرا که اگر شهامت و مدیریت این مرد بزرگ نبود جمع کردن فتنه کار سختی بود.

محمدی با اشاره به اینکه تقوا از بینش و معرفت منشأ می گیرید و همه شئون زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیان داشت: روز مباهله سنگ زیر بنای اسلام است ولی آنچه که آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده موضوع غدیر خم است.

وی با بیان اینکه غدیر خم فوق تصورها است، ادامه داد: هر مسلمان شیعه مذهب باید بداند روزی بزرگتر از غدیر خم نیست و اطعام غدیر ثواب بسیار بالایی دارد.

امام جمعه همدان اظهار داشت: عید غدیر، عید خداست و اگر ولایت وجود نداشته باشد همه چیز نابود شده است، دشمنان با هیچ چیزی به اندازه ولایت دشمنی ندارند.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه «اسلام» انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: اگر آنگونه که برای عاشورا عمل کردیم، برای غدیر هم عمل می کردیم بسیاری از افراد به تشیع روی می آوردند.

در پایان خطبه ها، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اعلام شد که جلسه ای عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برای برنامه ریزی به منظور هرچه باشکوه تر برگزار کردن مراسم تشییع شهید سردار همدانی برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات