رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری :

انتشار راست قامتان و حماسه بیسیم چی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از انتشار کتاب و کتابچه راست قامتان و حماسه بیسیم چی همزمان با برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۴۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علی گرجی درحاشیه برگزاری کنگره ملی شهدای استان چهارمحال وبختیاری گفت: کنگره و برنامه‌های جانبی آن مجالی است تا بتوان حقایق جنگ تحمیلی را برای سلیقه‌های خاص و متنوع جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کرد.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: قطعا مجموعه استان می‌بایست از اين فرصت طلايي برای تبيين و باز تعريف توانایی ها و خدمات ارزشمند سرداران و2400شهيد استان بهره بگیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره استان که فرمودند:«محصول کار چیزی از آب دربیاید که بر روی ذهن مخاطبین اثر بکند. یعنی آن توطئه‌ای را که الان دارد اجرا می شود - نه اینکه دارد برنامه‌ریزی می شود؛ برنامه‌ریزی‌اش خیلی قبل شده؛ الان دارد در کشور اجرا می شود- خنثی بکند» ابراز امیدواری کرد کنگره بتواند در راستای بیانات معظم له، تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته‌ باشد و در پایان با یک ارزیابی منصفانه، اثرات آن مشخص و نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود.

گرجی با اشاره به میزبانی شایسته استان برای کنگره شهداء گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با چاپ یک کتاب و یک کتابچه به استقبال کنگره ملی سرداران و 2400 شهید استان رفت.

به گفته وی«راست قامتان» نام کتابی است که در ده فصل مطالب ارزشمند، کوتاه و خواندنی از شهید و شهادت و نقش اقشار مختلف در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی آمده است.

گرجی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی رشادت‌های بی شماری توسط رزمندگان دفاع مقدس به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در همین راستا کتابچه «حماسه بیسیم‌چی» همزمان با کنگره شهداء چاپ و در استان توزیع می‌شود.

وی با قدردانی از دست اندركاران اين كنگره عظيم گفت: در امر تبليغ چهره‌های شاخص دفاع مقدس و نقش‌آفرينان آن، نبايد به اغراق روي آورد. آسمانی و غيرقابل دسترس توصيف نمودن قهرمانان دفاع مقدس موجب خواهد شد نوجوانان و جوانان و نسل‌های آينده ميان خود و قهرمانان آن برهه شكوهمند فاصله‌ايی عميق احساس كنند و رسيدن به نقطه‌ای كه شهداء رسيدند را غير ممكن تصور نمايند.

گرجی با توصیه به پرهيز از هر گونه اغراق در امر تبليغات دفاع مقدس و كوچك و ناتوان جلوه دادن دشمن(به لحاظ توانايي‌ها و امكانات) تصریح کرد: بايد واقعيات را بیان کرد تا نسل آينده دريابد شهدای شاخصی مثل شهيد تركی، نوروزی، فاضل، آقابزرگی ، كاووسی، رحمانی، شاهمرادی، رجب‌پور و... افرادی از ميان همين مردم بودند، نه افرادی فرا زمينی و دست نیافتنی، تا موجب شود جامعه همچنان «شهيد پرور» باقی بماند و همه خود را «فرزند شهادت» بدانند.

وی با اشاره به استقامت دلیرمردان لشگر عملیاتی قمربنی هاشم علیه السلام متشکل از رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری ،‌گفت:‌ یکی از راه‌های مقابله با فرهنگ‌های ناهمخوان و متعارض، حرکت در مسیر شهداء است.

گرجی، ادامه داد: وقتی در همه سطوح جامعه عطر روحبخش فرهنگ ايثار و شهادت پراکنده شود، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مقابل این ملت بایستد.

گفتنی است: وی تا کنون کتاب‌های «حماسه شاخ شميران»، مربوط به رشادت‌ها و خاطرات لشگر قمر بنی‌هاشم علیه السلام، استان در عمليات والفجر 10، «مقاومت در غربت» خاطرات جمعی از آزادگان سرافراز استان، «سردار فضائل» خاطراتی از سردار شهید حاج سیّدکمال فاضل فرمانده گردان یازهرا(س)، «گنجینه دفاع مقدس» خاطرات رزمندگان استان و ... را نیز به چاپ رسانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار