خبرهای داغ:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی:

رهبر فرزانه انقلاب به کسانی که درگیر تخیلات فانتزی در رابطه با آمریکا هستند؛ پاسخ کوبنده داد

حجت الاسلام عبادی با بیان این‌که برخی گرفتار یک سری تخیلات فانتزی در زمینه ارتباط با آمریکا هستند، گفت: آنها فکر می‌کنند اگر مذاکره شد و تفاهم‌ها صورت گرفت مشکلات ما حل می شود و در واقع ایران گلستان خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۵۹۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاروستان، به سخنان دیروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سخنان مقام معظم رهبری خطاب به برخی افراد در ایران بود که تصور آن ها این است که مذاکره با آمریکا می تواند موجب اقتدار و منافع مردم ایران شود.

وی با بیان این‌که برخی گرفتار یک سری تخیلاتی در زمینه ارتباط با آمریکا هستند که این تصورات و تخیلات فانتزی است، اضافه‌کرد: آنها فکر می‌کنند اگر مذاکره شد و تفاهم‌ها صورت گرفت مشکلات ما حل می شود و در واقع ایران گلستان خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ کشوری در دنیا به اندازه آمریکا برای محو انقلاب اسلامی نه انگیزه دارد و نه سرمایه گذاری کرده است.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: مذاکره با آمریکا جز اینکه پازل او را به مرور زمان تکمیل کند و به موقع ضربه ای به ما بزند هیچ دستاورد دیگری ندارد.

وی به دوران ارتباط ایران قبل از انقلاب با آمریکا اشاره کرد و گفت: در زمان قبل انقلاب بهترین رابطه را در عالیترین سطح با آمریکا داشتیم به طوری که او هرچه می گفت در ایران عملی می کردند اما در صنعت و پیشرفت‌های علمی ایران در آن دوران به جایی نرسید.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان طاغوت، وابستگی ما به آمریکا از جهت اقتصاد، آزادی های داخلی و بین الملل بیشتر شد و این مانع از پیشرفت ما شد.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: هرگز آمریکایی‌ها در اوج روابط ما با غرب برای ما عزتی ایجاد نکردند و نهایت عزت و همراهی آمریکایی ها با ما قانون کاپیتولاسیون بود.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند "اگر یک آمریکایی شاه مملکت ما را زیر می گرفت نباید کاری به او می گرفتند و اگر یک آشپز ایرانی سگ آمریکایی زیر می گرفت محاکمه می شد" و این نمونه ای از ظلم های آمریکا به ایران بود.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصر سال ها است چه در دوران مبارک و چه زمان حاضر دست بوست آمریکایی‌ها است، متذکرشد: آیا تاکنون آمریکایی‌ها گذاشته‌اند به درجات بالایی برسد و یا وابستگی او را بیشتر کرده‌اند؟

حجت الاسلام عبادی افزود: برخی این تصورات در ذهن‌هایشان است که مثلا کره جنوبی پیشرفت‌هایی حاصل کرد و اگر ما هم مذاکره کنیم یک سری پیشرفت هایی به دست خواهیم آورد، هرگز این طور نیست و این قیاس مع الفارق است.

وی تصریح کرد: شرایط ما با خاورمیانه متفاوت است و بنا نیست کشوری قدرتمند تر از قدس در خاورمیانه شکل بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه آمریکایی ها در خاورمیانه به هم ریختن کشورها و ملت‌ها است، گفت: برای آنها فرقی نمی کند هر کشوری و ملت مظلومی که شد مورد هجوم خود قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: در رابطه با آمریکا، باید تصورات فانتزی را کنار بگذاریم و تصور اینکه روابط بین الملل یک روابط عاطفی همراه با عشق و محبت است یک تصور غلطی است و واقعیت رابطه با آمریکا این نیست که برخی این رابطه ها را در خواب تصور کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه آمریکا با کشورهای منطقه همیشه با نامردی، خونریزی و چپاول ملت‌ها همراه بوده است، گفت: بنا نیست در خاورمیانه آنها اجازه بدهند کشوری قدرتمند تر از رژیم اشغال گر قدس به وجود بیاید.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: تعامل ما با آمریکا باعث می شود بخشی از جورچین و پازل او را با همکاری او کامل کنیم تا هرچه خواست انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه از رابطه با آمریکا سود نمی بریم، اظهارکرد: ممکن است برخی تصور کنند که سودی حاصل می شود اما انها در سراب اند چراکه حتی آمریکایی با افرادی که خاطر خواه او هستند رحم و وفا نداشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آمریکا رد پایش به کشور باز شد شروع به یارگیری در داخل کشور کرده و از داخل احزاب و گروه ها و هرجا که بشود با آنها تعاملی ایجاد می کند تا به هر طریقی در کشورها در عرصه‌های فرهنگی، نظامی، اقتصادی نفوذ پیدا کند تا نقشه ای که در خاورمیانه دارند راحت تر اجرا کند.

عبادی تاکید کرد: آمریکا اهداف مشخصی دارد و این اهداف هیچ گاه قابل تغییر نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم هم هوشیار هستند و تاکنون همیشه با هوشیاری برخورد کرده‌اند، گفت: همه ما چه شرعا و چه قانونا باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و به مصداق حرف امام راحل که فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" رفتار کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: چارچوب سیاست خارجی برابر قانون اساسی با رهبر و ولایت فقیه است و از نظر قانونی و شرعی همه مکلف اند که در این چارچوبه حرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها