خبرهای داغ:
استاندار همدان یکی از عمده‌ترین مشکلات و موانع ازدواج را اشتغال خواند و گفت: طبق نظرسنجی‌های به‌عمل آمده، 90 درصد از جوانان به علت مشکلات اقتصادی وارد مقوله ازدواج نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۴۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت در همایش ملی تحولات جمعیت ایران بیان داشت: در استان از هر پنج ازدواج، یک طلاق رخ می‌دهد که دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده که باید موانع ازدواج را رفع کند.

وی یکی از عمده‌ترین مشکلات و موانع ازدواج را اشتغال خواند و تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های به‌عمل آمده، 90 درصد از جوانان به علت مشکلات اقتصادی وارد مقوله ازدواج نمی‌شوند که دولت تدبیر و امید یکی از دلایل ایجاد اشتغال را ازدواج و تحکیم بنیان خانواده می‌داند.

نیک‌بخت اظهار کرد: دولت در دو سال اخیر، با حضور مسئولان و بخش‌های خصوصی رویکرد جدیدی را پیش گرفته که از فروردین 93 تا امروز هر ماه 920 شغل پایدار در استان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته، در دهه فجر 4 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی در استان کلنگ‌زنی شد و در سفر اخیر هیأت دولت نیز یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلاتو 850 میلیارد تومان اعتبارات عمرانیبانکی تخصیص یافت و 880 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: باید به این امر توجه شود که 3 هزار میلیارد تومان به چه اندازه می‌تواند در زمینه اشتغال جوانان کارساز باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم که روستاها به شهرها و شهرستان‌ها به مراکز استان نیازمند باشند چرا که با مهاجرت روستائیان به شهر نمی‌توان جمعیت کشور را به طور یکسان تقسیم‌بندی کردو کشوری پویا و زنده داشت.

وی افزود: اگر جمعیت پویا باشد و دارای شغل شود به ویژه جمعیت علمی کشور بسیار کارآمدتر خواهد بود.

نیک‌بخت با بیان اینکه جمعیت در جهش اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: اگر جمعیتی پویا و امیدوار داشته باشیم تاثیر بیشتری بر توسعه کشور دارد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 93، مباحثی مرتبط با جمعیت را بازگو کردند که به طور حتم همگان باید در مباحث علمی و راهکارها وارد عمل شوند.

وی افزود: امیدواریم این نشست و کنگره در تهیه برنامه ششم توسعه بتواند کارایی لازم را داشته باشد و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود این امر نیز باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد.

استاندار همدان تاکید کرد: در این نشست و نشست‌های آینده باید به مباحث ازدواج، طلاق و اشتغال نیز رسیدگی شود.

وی در پایان با بیان اینکه در استان همدان نگاه خاصی به جمعیت کودک و نوجوان می‌شود، یادآور شد: طی دو هفته گذشته دو جشنواره بین‌المللی فیلم و تئاتر ویژه کودک و نوجوان در همدان برگزار شد که با حضور و استقبالمردم مواجه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات