از سلسله مباحث سبک زندگی؛

همایش «خانواده موفق از دیدگاه اهل بیت(ع) »در سمنان برگزار شد

همایش خانواده موفق از دیدگاه اهل بیت(ع) در سمنان با حضور مدرس برجسته حوزه و دانشگاه قم و به همت حوزه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۲۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، همایش خانواده موفق از دیدگاه اهل بیت(ع) از سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی با حضور مدیران و اساتید و طلاب حوزه علمیه عصمتیه سمنان در سالن هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

در این همایش رقیه درویشی، مدرس حوزه و دانشگاه قم و مؤلف دو کتاب ارزنده ارمغان قیامت و ره توشه حق بحث پیرامون خانواده موفق را با اشاره به آیه 21 سوره روم آغاز کرد.

وی افزود: نمونه کامل و بهترین وجه زندگی و خانواده متکامل و موفق را میتوان در زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و آنهایی که این راه و روش را سرلوحه خود قرار دادهاند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان با نشاط را از دیگر افراد در عبادت موفقتر عنوان کرد و افزود: ائمه اطهار (ع) همواره به عبادت مشغول بودند؛ اما عبادتی با نشاط نه همچون عبادتی که ما با بی حالی و کسالت و از سرانجام تکلیف انجام میدهیم.

درویشی با اشاره به اینکه یکی از ثمرات نشاط توفیق در عبادت است، بیان کرد: باید لحظه لحظه عمرمان همراه با عبادت خداوند باشد، البته با وصف نشاط و شادابی که اگر اینگونه باشد، هرگز دچار روزمرگی نخواهیم شد.

وی تأکید کرد: حواسمان باشد که در تربیت دینی فرزندمان و توجه به نقش دین در زندگی نهایت دقت را داشته باشیم و دچار افراط و تفریط نشویم.

مدرس حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه اولین خدمت به خانواده این است که یک خانواده معنوی توأم با تربیت دینی بدون ابزار گناه و فساد را ایجاد کنیم، افزود: خانواده کامل خانواده‏ای است که در آن حساس رضایتمندی، امنیت، آرامش، اعتماد و نشاط وجود داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار