مدیرکل امور مساجد و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی:

50 هزار مبلغ در سامانه «سجام» ثبت نام کرده اند

مدیرکل امور مساجد و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی از استقبال خوب مبلغان نسبت به نام نویسی در سامانه سجام خبر داد و گفت: 50هزار مبلغ در این سامانه ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۰۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
حجت الاسلام حسن رقیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، ضمن بیان اینکه اعزام مبلغ توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حد توان و ظرفیت های استانی پیگیری می شود، بیان داشت: سامانه سجام که مخفف سامانه جامع اعزم مبلغ است، همه امور اعزام اعم از مبلغات و مبلغان را در مناسبت ها و ایام غیر مناسبتی ساماندهی می شود.

وی افزود: این سامانه برخلاف سامانه های دیگر که عمدتا تبلیغ محور هستند، فرایند محور است و همه مراحل اعزام اعم از نیاز سنجی، ظرفیت سنجی، تامین، ابلاغ و اعزام، گزارش عملکرد و بررسی کیفی تبلیغ توسط سامانه سجام مورد رصد و مدیریت قرار می گیرد.

مدیرکل امور مساجد و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رشد 30درصدی درخواست اعزام مبلغ به مراکز استان ها، گفت: بنا به ظرفیت سنجی و نیاز سنجی صورت گرفته از استان ها، مقرر شده که حوزه های علمیه قم و مشهد مقدس، اعزام مبلغان را به میزان 30درصد افزایش دهند ولی اجرای این مهم منوط به ظرفیت سازی در مراکز استان ها و شهرستان ها است.

رقیمی بیان داشت: برای اعزام مبلغان طبق نیازسنجی مراکز استان ها، طبیعتا تلاش های فراوانی صورت می گیرد زمانی که نیازها مبنی بر اعزام مبلغان از مراکز استان اعلام می شوند، مجموعه سازمان تبلیغات این درخواست ها را مستقیما به مراکز ذی صلاح ابلاغ می کند اما عمدتا تعداد مبلغان اعزامی بیشتر از میزان هماهنگی می شود.

وی افزود: برای مثال همیشه بعد از ماه مبارک رمضان یا محرم الحرام، اتفاقی که در بحث اعزام مبلغ صورت می گیرد بیشتر از میزان هماهنگ شده است که این مهم نشان دهنده تلاش روز افزون مجموعه عوامل سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز علمیه در سراسر کشور برای تامین روحانی مورد نیاز مردم است.

مدیرکل امور مساجد و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون آماری در رابطه با میزان افزایش یا کاهش اعزام مبلغان در آستانه ماه محرم وجود دارد، گفت: افزایش این ظرفیت پس از دهه محرم مشخص می شود.

رقیمی تاکید کرد: هم اکنون ظرفیت سازی از سوی مراکز استان ها اعلام می شود و طی بررسی اعلام نیاز از سوی مرکز اعزام مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت در سامانه، آمار اعزامی مبلغان مشخص و گزارش عملکرد آنها در سجام بررسی می شود.

وی درباره مبلغان سنتی نیز، افزود: این مبلغان در سامانه سجام بر خلاف مبلغان حوزوی کد مشخصه تبلیغ دریافت نمی کنند اما در این سامانه، پس از دریافت اطلاعات استانی، شناسایی خواهند شد.

مدیرکل امور مساجد و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که اداره کل امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی درباره فعال سازی مساجد چه اقداماتی در دستور کار دارد، گفت: در این درباره، سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تقویت کانون های جمعیتی توسط تامین مبلغان است.

رقیمی با اشاره به شهرک های جدید التاسیس و مساجد غیر فعال در سطح کشور، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تامین ائمه جماعات و فعال سازی مساجد غیر فعالی است که کانون های جمعیتی درخور توجهی دارند و همچنین باید گفت که با وجود منابع اعتباری محدود تا کنون سازمان در این زمینه فعالیت های خوبی را انجام داده است.

وی درباره وضعیت اعزام مبلغان در استان سمنان نیز افزود: این استان وضعیت خوبی در این خصوص دارد اما این خطه از ایران اسلامی برای تبلیغ، اشاعه فرهنگ دینی و اعزام مبلغان جای کار بسیار دارد که این مبلغان می توانند در زمینه تغذیه فکری از پتانسیل هایی نظیر نشریه «ره توشه» چاپ دفتر تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار