علی اشرف خانلری
با اعزام نخستین گروه کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی؛
خبرگزاری بسیج: رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران از اعزام 82 گروه دانش آموزی در قالب کاروان های راهیان نور به یادمان های دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۳۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ عبدالرضا زنگنه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هر سال یک میلیون دانش‌آموز از سطح کشور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند، به تشریح برنامه‌های ستاد اعزام دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور پرداخت و افزود: این اعزام ها در پنج مرحله انجام می شود که دو مرحله به مناطق غرب و سه مرحله به مناطق جنوب صورت می پذیرد که در سال جاری سهم سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران 40 هزار دانش‌آموز است.  

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) افزود: نخستین مرحله امروز از رباط کریم با حضور فرماندار، شهردار، بخشداران، مسئولان شهرستان، نیروهای انتظامی و خانواده های دانش آموزان به یادمان های شهدای دفاع مقدس اعزام شدند.

زنگنه با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار دانش آموزان دختر به یادمان های شهدای دفاع مقدس در منطقه غرب اعزام می شوند، ادامه داد: مرحله نخست بازدید از جنوب از پانزدهم مهر آغاز شده و تا یازدهم آبان ادامه دارد، مرحله دوم، از دوازدهم تا سی ام و مرحله سوم از پانزده تا 28 آذر، ویژه پسران و در مرحله چهارم از یکم بهمن تا سی ام اسفند دختران و در مرحله پنجم نیز پسران به جنوب اعزام می شوند.

وی افزود: در طول 5 سال گذشته بیش از یکصد هزار دانش‌آموز از یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کرده اند و خوشبختانه این اعزام ها بدون حتی یک مورد حادثه انجام شده است.

 رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: اعزام‌ها با مشارکت آموزش و پرورش صورت می گیرد که  دانش‌آموزان در مدت 3 روز از مناطق عملیاتی مرصاد، بازی‌دراز، قصرشیرین و سرپل ذهاب در غرب و از  مناطق شلمچه، اروند، فتح‌المبین، هویزه و سایر مناطق جنوب طی 5 روز بازدید می‌کنند. اعزامها در غرب به دلیل شرایط و موقعیت محل ارودگاه 300 نفر و در منطقه جنوب بین 400 تا 450 نفر است.  

زنگنه با اشاره به اینکه بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به عنوان درس عملی آمادگی دفاعی دانش آموزان به شمار می رود، تاکید کرد که ثبت نام دانش آموزان برای اعزام ها اختیاری بوده و هیچیک از دانش آموزان به اجبار به این اردوها اعزام نشده اند.

وی خاطر نشان کرد: اغلب اولیای دانش آموزان به تاثیرگذاری این اردوها اذعان داشته  و اظهار داشته اند که پس از بازدید فرزندانشان از یادمان های شهدا شاهد تغییرات مثبت روحی و اخلاقی در آنها بوده اند به گونه ای که 30 تن از دانش آموزان دختر پس از این سفر معنوی چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود انتخاب کرده اند.

همچنین در هر اتوبوس دانش آموزان به همراه مدیران مدرسه خودشان استقرار می یابند و روحانی کاروان مسائل شرعی و عرفی را برای آنها بیان می‌کند و راوی‌های جنگ نیز دانش آموزان را با مناطق عملیاتی و رشادت ها و ایثارگریهای رزمندگان توجیه و آشنا می کنند.

 رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران با تاکید بر حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان، تصریح کرد: پلیس راهور کلاس هایی برای رانندگان این اتوبوس ها برگزار کرده و به رغم اینکه در مسافت های بالای 800 کیلومتر دو راننده به کار گرفته می شود، اما برای بالا بردن ضریب امنیت، ما در مسیرهایی هم که کمتر از 800 کیلومتر است دو راننده به کار گرفته ایم. همچنین یک مامور حفاظت، پزشک، پرستار، آتشنشان و... نیز همراه کاروان‌ها خواهد بود.

زنگنه خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی عملیات بزرگ فرهنگی است که ما هر سال شاهد اثرگذاری های سازنده آن هستیم و دشمنان نیز برای کم رنگ کردن و تضعیف این حرکت فرهنگی گاهی برخی تصادفات در برخی کاروان ها را بزرگنمایی می کند، این در حالی است که حادثه در مسافرت های خانوادگی در دریا، جاده و سایر موارد هم اتفاق می افتد، اما مسئولان امر تمام تلاش خود را به کار می گیرند که این سفرها بدون کوچکترین مشکلی انجام شود و علاوه بر سختگیریهایی که برای به کار گیری راننده ها می شودف همه دانش آموزان از ابتدای حرکت بیمه می شوند و از زمان حرکت تا رسیدن به مقصد تحت تدابیر شدید امنیتی و ایمنی قرار دارند.  

وی، گفت: معرفی الگوهای ایثارگری و تبیین شیوه های جنگ نرم، برگزاری مسابقات فرهنگی،برگزاری رزمایش فرهنگی و رزمی و اجرای برنامه های آتش بازی از جمله برنامه هایی است که ستاد راهیان نور برای دانش آموزان پیش بینی کرده است.

زنگنه هدف از اعزام‌ کاروانهای راهیان نور دانش آموزی را آشنایی این عزیزان با  ارزش‌های دفاع مقدس، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران دانست و افزود: همه ما بدهکار شهدا هستیم و اگر بتوانیم در آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و گام کوچکی برداریم، خدمت بزرگی به شهدا و فرهنگ شهادت کرده ایم.

ارسال نظرات